Kazda klima z wifi + czujnik wlgotnosci

Czesc,

Chcialbym zrobic tak, czujnik wilgotnosci wykryje wartosc ktore uruchomi klimatyzjacje.
Zadanie wydaje sie dosc proste do zrobienia w node red

U siebie mam klime dosc nową Fujitsu gdzie moge wlozyc dongle wifi, wiec mysle ze u mnie to powinno zadzialac?

Pytanie drugi ( dla kolegi :slight_smile: ) - kolega ma starą klime , elektronik powiedzial mu ze dodac modul
i przerobi zeby bylo wifi, z powzyszym zadaniem tez sobie poradzi home assitant ?

Jestem początkujący wiec przepraszam jesli pytanie z tych oczywistych.

Dziekuje !

Albo moduł wifi który obsłuży wgranie oprogramowanie Tasmota (Integracja w HA) lub moduł wifi i integracja ESPHome https://esphome.io/ możesz sprawdzić jakie moduły obsługuje. Firmware wygrywane jest bezpośrednio z integracji ESPHome po ustawieniu parametrów.

@artpc moze jeszcze podpowiesz…

Załozenie jest takie, w kilku miejscach gdzie klima jest nie najnowsza…potrzebuje zaimplementowac takie rozwiązanie.

Klima załacza sie do odpowiedniej temp i wyłacza jak czujnik temp/wilgotnosci aquara osiagnie odpowiednią wartosc.

Druga czesc jak najbardziej do ogarniecia, zastanawiam sie nad tym co napisales wczoraj, czy jest jakis uniewrsalny modul do kazdej klimy ? Czy indywidalnie trzeba patrzec na kazdą klimatyzacje i wtedy adoptowac rozwiazanie ?
Moze są tu/gdzies szpece ktory robią takie moduly(gotowce) ?

Naczytalem sie troche np o Avatto S08 ale nie jestem pewny czy to bedzie uniwersalne roziwazanie do mojego problemu.

Bede wdzieczny za podpowiedz.

Powinno się sprawdzić, jeśli twoja klima sterowana jest pilotem IR. Przy odrobinie wysiłku i lekkiej przeróbce tego Awato udałoby się robić takie “combo” wraz z czujnikiem T/H.
Pewnie czytałeś…?
https://blog-techniczny.pl/2021/01/24/sterowanie-klimatyzacja-przez-mqtt-avatto-s08-i-tasmota/