Problemy z działaniem lub dostępem do GUI HA po migracji z HA Supervised

Zainstalowałem HAOS przywróciłem kopię z poprzedniego HA i utraciłem połączenie z HA jaki może być tego powód ?
Wyskakuje komunikat “ffmpeg ładuje się, system nie będzie gotowy do momentu zakończenia” i rozłącza się komunikat “Łączę ponownie”
Dodam że serwer pinguje normalnie.

Edit.
Ponowna instalacja HAOS i wgranie wcześniejszej kopi załatwiła sprawę.

Edit.
@szopen

Jednak problem nadal występuję, dzisiaj po wgraniu aktualizacji HA nie uruchomił się ponownie komunikat “utracono połączenie, łączę ponownie…” i tak z 20min
Czym to może być spowodowane ?
Odłączenie od prądu terminala i uruchomienie pomogło, ale nie powinno to tak wyglądać…
Jak dałem narzędzia deweloperski → sprawdz konfigurację → uruchom ponownie, też nie wstaje…

Zdecydowanie nie powinieneś tak robić…

A samo sprawdzenie konfiguracji jaki daje wynik, bo wydaje się że masz jakieś niewspierane zaszłości w konfiguracji.

Kontrola konfiguracji powinna dać taki wynik
Konfiguracja prawidłowa, ponowne uruchomienie Home Assistanta jest możliwe!

Jeśli jest inaczej to należałoby znaleźć błąd w konfiguracji.


Hmm a jakich używasz integracji opartych na ffmeg?

na dobry początek zakomentował bym ten wpis w configuration.yaml

ffmpeg:

Nie mogłem znaleźć innego rozwiązania.

Konfiguracja jest prawidłowa.

Nie mam żadnego takiego wpisu w configuration.yaml

Moje logi.


Ostrzeżeń i błędów sporo, w tym uszkodzona baza danych prawdopodobnie wskutek odcięcia zasilania, powinieneś zrestartować system normalnie, może uda się mu dokonać naprawy.

Uruchom HA w trybie awaryjnym, a z trybu awaryjnego wywołaj ponowne uruchomienie systemu operacyjnego.

Widać jakieś problemy z działaniem sieci LAN…

Wyczyść cache w przeglądarkach z których korzystasz, wyloguj się z HA i zaloguj ponownie.

No ale generalnie nic co mogłoby blokować start systemu.

Usuń automatyzację powiązaną z nieistniejącym urządzaniem, no generalnie zrób porządek, pozbądź się wszystkiego co nie działa.

Nie wstaje po tej operacji.

Nic to nie dało.

W jaki sposób zresetować system, nie mając dostępu do HA, przez Putty też nie mogę się połączyć z terminalem.

Objawy masz co najmniej dziwne, więc pozostaje lokalna konsola (monitor + klawiatura).

Jest jakiś zbiór komend HAOS do terminala ? Bo nigdzie nie mogę znaleźć :confused:
Klawiaturę i monitor już mam podpięty, co mam dalej działać?

Do CLI
Jest, znajdziesz je w pomocy interaktywnej komenda help
ale najpierw pokaż co widać na ekranie (fotka z telefonu wystarczy).
Na dobry początek można naciśnąć enter (powinien się pojawić podstawowy help)

ALE zanim to zrobisz - wróćmy na sam początek - zanim cokolwiek napiszesz w CLI

Generalnie powinien się wyświetlać znak zachęty

ha >

a nad nim banner systemu


w celu restartu systemu operacyjnego odpalasz polecenie
host reboot

i cierpliwie czekasz powinny się pojawić logi zamykania systemu, a gdy maszyna się zrestartuje logi startu i ostatecznie banner, a pod nim kluczowe informacje i niżej
znak zachęty

Ważne jest to co widać pod bannerem, tam powinny być IP i adresy od którymi możesz dostać sie do interfejsu GUI lub informacja o błędach krytycznych jeśli takie są.

Skomentowałem w configurator.yaml te wpisy co na ss i wyrzuciłem termoregulatory z integracji local tuya bo one jakieś tam błędy pokazywały i o dziwo zaczął normalnie wstawać po uruchomieniu ponownie.
Aczkolwiek czy te wpisy stanowiły problem, mam je już jakiś czas i normalnie działało, tak samo dodane termoregulatory przez local tuya.
Jaka jest Twoja myśl @szopen czy to mogło stanowić problem uruchamiania się ?

No i zamalowałeś lokalne adresy pod którymi masz GUI…

Nie wiem co stanowiło problem z uruchamianiem, może po prostu szukałeś HA od innym IP, generalnie należy eliminować z konfiguracji wszystko co nie działa lub jest przestarzałe.

Znów się nie uruchamia….

Po tej komendzie uruchamia się okno z screena z zamalowanymi adresami

Skąd wiesz, że się nie uruchamia? przecież GUI startuje znacznie później niż CLI, a na ostatnim zdjęciu nie widać niczego co by sugerowało błędy.

Bo po wpisaniu IP w przeglądarkę lub homeassistant.local:8123 nie wyświetla żadnej strony, “Ta witryna jest nieosiągalna”

Może po prostu masz problem z rozwiązywaniem nazw w sieci
wejdź pod
http://192.168.68.124:8123
a jeśli nie ma GUI to i pokaż co widać tu
http://192.168.68.124:4357

oczywiście z komputera, który jest w sieci 192.168.68.0/24

Za każdym razem po wpisaniu host reboot GUI odpala, działa jaki czas to i znów problem powraca…

Teraz pojawia się HA

W terminalu na monitorze żadne błędy nie pokazują się, gdy jest problem z uruchomieniem HA.

Czemu interfejs HA przepuszczasz przez translator, włącz język polski.

Ujmę to tak, nie widzę szans na dalszą pomoc z mojej strony.

Mam ustawiony język polski w ustawieniach HA

To po co go tłumaczysz translatorem, bo nie pojmuję…

Mam po prostu ustawione automatyczne tłumaczenie stron, ale to chyba nie stano problemu.
Tylko to dlaczego nie uruchamia HA, po uruchomieniu ponownie.

Nie mam bladego pojęcia czy faktycznie HA się nie uruchamia czy tylko nie możesz dostać się do działającego interfejsu.

Translator robi to tłumaczenie online, a nie lokalnie, więc to JEST potencjalny problem.
Masz inną przeglądarkę, która tego nie robi? to może z niej zacznij korzystać…

Mówisz, że masz problem i sam sobie rzucasz kłody od nogi…