2 stronna komunikacja z android ip webcam

Posiadam wideodomofon wykonany ze starego telefonu z zainstalowaną aplikacją ip webcam. Orientuje się ktoś może czy istnieje jakiś sposób aby używać 2 stronnej komunikacji pomiędzy home assistant i telefonem z aplikacją ip webcam. Obecnie mogę tylko słuchać dźwięku przesyłanego z telefonu razem z obrazem do frigate. Niestety nie mogę mówić, ponieważ aplikacja ip webcam nie obsługuje rtsp backchannel. Aplikacja obsługuje tylko odbieranie dźwięku przez curl lub websocket na audioin.wav.

Miał ktoś może podobny problem i udało mu się go rozwiązać?

:information_source: Nie znam się, tylko tak z ciekawości czy zadziała

w configuration.yaml/ restart HA . Następnie wywołanie usługi.

shell_command:
  pobierz_z_telefonu: "curl -o /config/www/audioin.wav http://<IP_TELEFONU>:<PORT>/audioin.wav"

/
Według:

Jest możliwość pobrania drzwięku

Tak, komendy tego typu działają, ale pozostaje kwestia tego co zrobić aby rejestrować dźwięk z mikrofonu w ha i przesyłać go jako wav.

Według mnie ( a jestem laikiem) jest zależne na czym masz postawiony HA

shell_command:
  nagrywaj_dzwiek: "arecord -f cd -D plughw:1,0 -t wav -d 10 -r 44100 -c 2 /config/www/nagranie.wav"

10 sekund nagrania zapisane w folderze WWW plughw:1,0 to identyfikator Twojego mikrofonu

Chodz wydaje mi się że to nie będzie działać poprawnie.

Mianowicie jeśli uda Ci się pobrać dźwięk z kamery IP i wysłać odpowiedź na IP to będzie to działał z bardzo dużym opóźnieniem
Wyzwalacz, opóźnienie zapisu, następny zapis i przesłanie tego wszystkiego będzie trwało kilk-kilkanaście sekund - więc komunikacja 2 stronna będzie nie do przyjęcia.
Raczej powinieneś próbować inny sposób

Witamy na forum.
Zachęcam do głosowania, bo tej funkcjonalności od lat się nie doczekaliśmy:

1 polubienie

Dziękuję za pomoc. Myślałem już, że nic nie da się zrobić bez wbudowanego w system rozwiązania, ale na szczęście udało mi się rozwiązać problem samodzielnie.