Pokaż screenshota z GUI Z2M oraz link na jaki Z2M wskazuje w bazie sprzętu.
linki w zielonej ramce
to czerwonej ramce ma nie być zaznaczone
OTA robisz z tego miejsca w GUI Z2M - pilot żyroskopowy ma stare firmware i wielki czerwony guzik do kliknięcia, uciąłem górę, ale to w belce menu nazywa się… OTA
Mimo, że Tobie się nie udało aktywowałem OTA z poziomu integracji (standardowe menu aktualizacji)
jak widać spowodowało to jedynie wciśnięcie czerwonego przycisku w GUI Z2M
po czym OTA wystartowało gdy tylko pilot zgłosił chęć (zapominałem go położyć w stabilnym miejscu więc być może zaczęło się dopiero gdy został obudzony)
Ciąg dalszy za 1,5 godziny (nie obiecuję że będzie mi się chciało czekać) przez które nie można grzebać w HA w taki sposób by działanie Z2M mogło zostać jakkolwiek zakłócone (tzn. można używać normalnie, ale żadnych restartów, ani tym bardziej rebootów, czyli nic innego nie aktualizujesz wtedy).
Czyli najlepiej kliknąć na noc i rano cieszyć się nowym firmware, pamiętaj że niektóre kluczowe procesy zwykle dzieją się w nocy - np. przeliczenie bazy HA jest raz na miesiąc bodajże w niedzielę o 4 rano, a domyślnie auto-backupy są chyba zwykle planowane na okolice 3 w nocy, no generalnie warto panować nad tym co się u siebie konfigurowało.
PS Tak mi do głowy przyszło, wprawdzie niestabilna praca Z2M jest skrajnie nieprawdopodobna, ale może jednak masz jakieś systematyczne wywrotki, których nie zauważasz?
PPS Proponuję nie klikać w okienku aktualizacji na poziomie integracji w trakcie OTA (bo chyba przerwałem sobie OTA takim działaniem, więc wygląda to na błąd, ale możliwe, że mam tak stare firmware w tym pilocie, że przysnął on w trakcie) tylko zaktualizować “po bożemu” z GUI Z2M