Jestem laikiem w tym temacie i potrzebuje pomocy więc pozwolę sobie przejść od razu do sedna.
Chciałbym podłączyć zwykły domofon analogowy do Home Assistant za pomocą modułu ESP8266 lub ESP32 oczywiście chciałbym rozszerzyć dany moduł o wejście Ethernet tak aby wszystko działało na esphome.
Szukałem przeróżnych opcji, poprzez domofony działające z aplikacją “Tuya” itp…, ale wolałbym uniknąć zewnętrznych bramek i zrobić to po prostu na kablu dlatego wpadły mi w oko modułu esp8266 oraz esp32…
No to walcz, jednak trochę słabo, że się podejmujesz czegoś, co może się okazać awykonalne i pewnie ostatecznie się takie okaże. Nadal nie ma tu żadnych założeń projektowych co to ESP ma robić (bo transmisją dźwięku = normalnymi funkcjami domofonu się nie zajmie, więc instalacja musi być zdublowana - normalny domofon analog + Ethernet + pewnie dodatkowe zasilanie).
Normalne fabryczne konstrukcje mają zasilanie PoE, są dostosowane do warunków klimatycznych panujących na zewnątrz itd. więc jeśli nie produkujesz elektroniki od lat to się za to nie bierz.
Nie mogę znaleźć co to jest moduł a on ułatwiłby mi prace.
Z tego co się orientuję jest to najzwyklejszy przekaźnik dwu kanałowy, na znanym portalu aukcyjnym widzę pełno takich przełączników. czy istnieje wgranie podobnego go do esphome
tylko funkcje które chcesz musisz sobie ogarnąć samodzielnie (mam wrażenie, że podobny temat jest na forum - poszukaj jest tam minimum jakieś info o gościu który robi płytki DIY do integracji domofonów, ale uwaga WiFi)