Aplikacja Tuja (Smart Life) vs Home Assistant

Wiem, że forum zostało założone dla tematów związanymi z Home Assistant - mam nadzieję, że nie dostane bana za taki temat :innocent:

Otóż jestem ciekaw Waszej opinii na temat aplikacji Smart Life od Tuya. Domyślam się, że porównując ją do HA narażam się na ośmieszenie :smile: Jestem zupełnie początkujący w całym świecie Smart (i w ogóle w programowaniu).

Wpadły mi w oko urządzenia współpracujące z wymienioną aplikacją. Od gniazdek, przez czujki i sensory po sterownik bramy garażowej - jest tego dość sporo. Wydaje się, że aplikacja ta pozwala na podstawowe czynności, które zrobią dom “Inteligentny”. Jest zakładka “Automatyzacji” która pozwala na odpowiednie zaprogramowanie procesów. Aplikacja posiada także podobną funkcję jak Geolokalizacja przedstawiona przez Artura na blogu - podczas opuszczania czy przybywania w zadaną strefę może wykonywać określone automatyzacje czy wysyłać powiadomienia. To tak dla przykładu.

Domyślam się, że HA pozwala na dużo więcej ale czy nie zastanawialiście się kiedyś, że aplikacja z takimi podstawowymi funkcjami mogłaby niekiedy wystarczyć? Może skomplikowane procesy które można stworzyć w NodeRED udałoby się łatwo zautomatyzować w tej aplikacji?

Jak dużo dostanę przykładów tego, czego nie potrafi SmartLife a potrafi Home Assistant? :wink:

@Daniel u nas nie musisz się obawiać bana za to że pytasz. forum ma pomagać i ogólnie można poruszać temat każdy związany z szeroko pojętymi technologiami inteligentnego domu.

Uważam że takie aplikacje w dużej ilości przypadków są faktycznie wystarczające. I jeżeli Ty ogarniasz w nich to co masz w planach to według mnie powinieneś z nich korzystać. Ich plusem na pewno jest to że są mniej czasochłonne niż HA z NR.