Arduino, MQTT, zielony

Witam.
Już powoli umieram. 5 godzin przy kompie i nic. Mam nadzieję, że mi pomożecie.
Chcę za pomocą HA sterować kilkoma przekaźnikami podłączonymi do Arduino. Dodatkowo aby w HA mieć podgląd temperatur, ciśnienia i monitoring PIR.
Znalazłem szkic, który wydaje mi się, spełnia idealnie moje potrzeby.
Oczywiście nie działa a na domiar złego nie wiem jak skonfigurować MQTT w HA do współpracy z Arduino (wydaje mi sie, że sam MQTT w HA działa poprawnie).
Czyli - po kolei.
W ardu wgrałem szkic z linku.
No i pierwsze wątpliwości:

  1. Czy w linii:
// IP Address of your MQTT broker - change to adapt to your network
IPAddress server(192, 168, 1, -);

adres IP to adres IP maszyny z HA?

  1. Na serial monitorze dostaję taki komunikat:
    fairelay, rc=5 try again in 5 seconds
    domyślam się, że to wina nie skonfigurowanego MQTT w HA na nasłuch mojego arduino.

Podkreślam, że jestem zielony. Czy ma ktoś z Was tyle cierpliwości, żeby mi to ze mną ustawić? Z góry dziękuję.

To adres IP MQTT brokera, jeźeli Mosquitto broker jest zainstalowany jako dodatek do HA, to wtedy to adres IP maszyny z HA.

Nie uważasz, że to spore ryzyko w dalszym używaniu rozwiązania, którego nie rozumiesz? A co jak zdarzy się większy problem? Twój smart home będzie “niedostępny”, nic nie będzie działało a Ty nie będziesz potrafił tego naprawić. Jak mieszkasz sam to pół biedy :grin:.

O ho ho. Powiało elektrodą.
A co się może strasznego stać że tylko mieszkanie samemu może ochronić resztę ludzkości? Włączone światła? Wyłączone? Chyba trochę przesadzacie.

1 polubienie

:thinking: nie zrozumiałem aluzji, może dlatego, że nie korzystam z elektrody.

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, nie wyobrażam sobie wyłączenia światła w domu (przy kilku osobowej rodzinie) bo się bawię rozwiązaniem, którego nie rozumiem.

1 polubienie

Udało sie rozwiązać problem?

I tak i nie. Koniec końców działało wszystko ale stwierdziłem że przesiądę się esp home+ expandery.