Nie znam NR więc nie pomogę, ale widzę jak jest.
Druga kwestia 4 rano to jest typowa pora backupu w HA i o tym mówiłem (należałoby znaleźć realnie punkt, który powoduje brak komunikacji, ja stawiam na celowo zamrożony serwer Z2M trwającym backupem), a szczerze mówiąc wątpię by sprawdzenie aktualizacji firmware routera miało jakiekolwiek znaczenie (bo nie znam producenta który by wydawał poprawki tak często, gdyż jedynie faktyczna aktualizacja firmware mogłaby mieć jakikolwiek wpływ na przerwę w działaniu sieci), ale wyłącz to dla testu.
Kwestia trzecia - nie wiemy czy koordynator Zigbee masz podpięty po Ethernecie kablowo czy WiFi a może jednak USB?
(jeśli USB to nawet chwilowy zanik sieci nie ma wpływu na komunikację w prawidłowo skonfigurowanych instalacjach HAOS i Supervised - bo nie ma potrzeby korzystania z adresacji LAN, gdy do komunikacji wszystkich serwerów uruchomionych na tej samej maszynie wystarcza podsieć Dockera, swoją drogą przy innych metodach instalacji też stabilny LAN nie jest zwykle potrzebny do wewnętrznej komunikacji współpracujących serwerów po ich własnej sieci, no ale jak to masz rozwiązane nie wiemy).
Sporo informacji możesz dostarczyć takim raportem
Jak podzielić się informacjami o swojej instalacji Home Assistant na forum lub githubie
ale wciąż to nie wszystkie by wiedzieć co można jeszcze sugerować…