Błąd przy aktualizacji komponentów z HACS

Witajcie.

Ostatnio pojawia mi się błąd przy każdorazowej aktualizacji dodatków zainstalowanych przez HACS. Szukałem informacji ale nie potrafię znaleźć żadnej informacji. Może ktoś pomoże?
Błąd jest taki:

niepowodzenie wykonania akcji update/install. ‘HacsSystem’ object has no attribute ‘action’

  1. w HACS nie ma żadnych Dodatków (to co tam jest, to NIE są Dodatki, to tak w kwestii terminologii)
  2. daj chociaż takie info
    https://forum.arturhome.pl/t/jak-podzielic-sie-informacjami-o-swojej-instalacji-home-assistant-na-forum-lub-githubie/11366/

Hej.

Przepraszam za terminologię ale nie jestem aż tak biegły.
Mam problem i szukam rozwiązania.
Poniżej info o systemie:

System Information

version core-2024.11.1
installation_type Home Assistant OS
dev false
hassio true
docker true
user root
virtualenv false
python_version 3.12.4
os_name Linux
os_version 6.6.54-haos
arch x86_64
timezone Europe/Warsaw
config_dir /config
Home Assistant Community Store
GitHub API ok
GitHub Content ok
GitHub Web ok
HACS Data ok
GitHub API Calls Remaining 5000
Installed Version 2.0.1
Stage running
Available Repositories 1544
Downloaded Repositories 97
Airly
can_reach_server ok
requests_remaining 49
requests_per_day 100
Home Assistant Cloud
logged_in false
can_reach_cert_server ok
can_reach_cloud_auth ok
can_reach_cloud ok
Home Assistant Supervisor
host_os Home Assistant OS 13.2
update_channel stable
supervisor_version supervisor-2024.11.3
agent_version 1.6.0
docker_version 27.2.0
disk_total 245.4 GB
disk_used 132.8 GB
healthy true
supported true
host_connectivity true
supervisor_connectivity true
ntp_synchronized true
virtualization vmware
board ova
supervisor_api ok
version_api ok
installed_addons AdGuard Home (5.1.5), Double Take (1.13.1), ESPHome (2024.10.3), Example (9.0.1), File editor (5.8.0), Google Assistant SDK (2.5.0), Home Assistant Google Drive Backup (0.106.2), InfluxDB (5.0.1), Log Viewer (0.17.1), MariaDB (2.7.1), Mosquitto broker (6.4.1), Node-RED (18.1.1), Samba Backup (5.2.0), Samba share (12.3.2), Studio Code Server (5.17.3), Terminal & SSH (9.15.0), Duck DNS (1.18.0), TasmoAdmin (0.30.6), Spotify Connect (0.13.0), go2rtc master hardware (master-hardware), Local VLC (18), NGINX Home Assistant SSL proxy (3.11.1), Frigate (0.14.1)
Dashboards
dashboards 2
resources 39
views 10
mode storage
Recorder
oldest_recorder_run 8 marca 2024 10:51
current_recorder_run 14 listopada 2024 09:49
estimated_db_size 63125.50 MiB
database_engine sqlite
database_version 3.45.3
Sonoff
version 3.8.1 (ffa7e22)
cloud_online 36 / 36
local_online 36 / 36
debug failed to load:
Spotify
api_endpoint_reachable ok

Nie widzę nic niepokojącego w podsumowaniu instalacji, wcześniej pokazałeś akurat Mushroom, który jest dość nietypowy (i wiem, że miewał problemy z aktualizacjami, a nawet na jego repo jest opisane obejście problemu aktualizacji), ale jeśli problem dotyczy innych komponentów i rozszerzeń GUI to pierwsze co bym zrobił to restart OSa (czyli VM w tym wypadku) oraz wyczyszczenie cache przeglądarki.

Problem jest z każdą aktualizacją. Restart VM robiony kilka razy. Cache, ze smartfonu to samo ale sprawdzę na nowej przeglądarce.

-Edit - na nowo zainstalowanym FireFox to samo

No cóż to pozostaje

  1. zgłosić issue do HACS

  2. usunąć zawartość katalogu
    custom_components/hacs/__pycache__
    i zrestartować system (OS/VM)

  3. jesli 2 nie pomoże i masz czas na zabawę to

  • zrobić pełny backup,

  • skopiować sobie gdzieś “na bok” katalogi zawierające komponenty, rozszerzenia interfejsu oraz aplikacje AppDemon (no generalnie wszystko co instalowałeś z HACS) czyli zawartość podkatalogów katalogu konfiguracyjnego HA m. in. custom_components, www/community, themes to na wypadek gdyby HACS przy deinstalacji usunął po sobie wszystkie komponenty (kiedyś usuwał!)
    jeśli to były elementy NetDeamon, to już nie są obsługiwane i raczej trzeba się ich pozbyć,

  • usunąć HACS (to jest wieloetapowy proces!!)
    Remove HACS - HACS

  • po skutecznym usunięciu zrestartować system (OS/VM) jeszcze raz

  • zainstalować HACS ponownie i ewentualnie przywrócić zawartość katalogów (jeśli zostały usunięte)


edit - dopatrzyłem się dość niepokojącej kwestii - baza danych o rozmiarze ~63GB (ale… no nie wiązałbym tego z HACS, jakkolwiek może być problem ze zrobieniem pełnego backupu)

OK zamykam temat.

Rozwiązany, odinstalowałem HACS i zainstalowałem ponownie. Wszystko ruszyło.

Dzięki za POMOC!