Błąd uruchamiania Supervisor utracił dostep do internetu

Zacznę od tego, że mam wirualkę na Qnap z systemem Home Assistant 2023.8.4
Supervisor 2023.08.1
Operating System 10.5
po aktualizacji systemu Qnapowskiego coś się wysypało i pojawiło się pełno błędów integracji, które powinny mieć łączność przede wszystkim przez chmurę, ale też nawet Satel padł i podgląd kamer.
Wysyłając polecenie ping przez komendę jednak łączność jest ze wszystkim.


Próbowałem przywrócić pełną kopie zapasową z przed dwóch dni, ale klikając restore i po potwierdzeniu nic się nie dzieje. Zmieniałem DNS szukałem blokad, nic nie znalazłem.
Zainstalowałem nową instalację HA i przy tworzeniu pojawił się błąd GitRepo.clone’ blocked from execution, no supervisor internet connection
co naprawadza, że coś ogólnie jest nie tak z połączeniem Supervisor, ale do tej pory nie mogę znależć przyczyny ani na Qnap, ani w systemie, dziwne też, że ping odpowiada w terminalu a tu nie może się połączyć.

Jak robisz takie coś na Qnapie (dokonujesz zmian) to zrobienie tego “Próbowałem przywrócić pełną kopie zapasową [HA] z przed dwóch dni” nie ma nic wspólnego, działanie niepotrzebne i niczego nie wnoszące w rozwiązaniu problemu. Po opisie problemu moge tylko się domyślać, że masz złą konfigurację sieci - albo niepoprawną brama domyślną (gateway) albo jej brak w konfiguracji sieciowej Qnapa albo HA. Aby to potwierdzić wystarczy wykonać polecenie traceroute wp.pl na Qnapie i w HA, efekt końcowy powinien być podobny do tego - pakiety dotarły do wp.pl:

14    25 ms    39 ms    25 ms  www.wp.pl [212.77.98.9]

Chciałbym właśnie, żeby to była tylko konfiguracja sieci, niestety na to nie wygląda
polecenie traceroute nie jest obsługiwane
otrzymuje operation not permitted
Jakieś inne na zbadanie kontaktu z domeną?

Czyli z czym konkretnie?

Zaraz zaraz, ale połączenie niby z czym testujesz?
co to jest 192.168.1.27?
w terminalu ( Advanced SSH & Web Terminal) dostępnym w HA jako Dodatek z grupy Community masz raczej na 100% traceroute

  OS Version:               Home Assistant OS 10.5
  Home Assistant Core:      2023.8.4

  Home Assistant URL:       http://tymczasowytest.local:8123
  Observer URL:             http://tymczasowytest.local:4357
~ $ traceroute google.com
traceroute to google.com (192.178.25.174), 30 hops max, 46 byte packets
 1  Archer_C7_v2.lan (192.168.20.1)  0.348 ms  0.261 ms  0.237 ms
 2  192.168.22.1 (192.168.22.1)  0.994 ms  0.788 ms  0.721 ms
 3  *  *  *
 4  *  *  *
 5  212.2.102.1 (212.2.102.1)  26.777 ms  35.899 ms  29.721 ms
 6  wawbal-i1-BE11.plusnet.pl (212.2.102.189)  50.647 ms  38.359 ms  43.638 ms
 7  wawbal-i2-BE11.plusnet.pl (212.2.102.185)  27.800 ms  51.170 ms  63.791 ms
 8  72.14.197.72 (72.14.197.72)  37.903 ms  44.301 ms  39.829 ms
 9  142.250.37.193 (142.250.37.193)  27.973 ms  37.422 ms  142.250.37.209 (142.250.37.209)  26.095 ms
10  108.170.237.69 (108.170.237.69)  51.822 ms  142.251.234.57 (142.251.234.57)  59.921 ms  108.170.237.69 (108.170.237.69)  52.940 ms
11  waw40s02-in-f14.1e100.net (192.178.25.174)  46.264 ms  26.012 ms  42.924 ms

A tak z innej beczki zrób rollback tej aktualizacji QNAPa, dostosuj sobie HA do tego żeby był łatwiejszy w diagnozowaniu sieci (choć od biedy i ping wystarczy, tylko pytanie za 3 punkty - czy wiesz jak się za to zabrać?)

Nie jestem zawodowcem, zwykły hobbysta, więc wiem tyle ile wyczytam, nie wiem co do końca masz na myśli dostosowanie, instalację rozszerzeń?

Wygląda na to, że cały Virtual Station leży z brakiem internetu, nawet nie można zainstalować Windowsa. Jest komunikat o braku połączeniu internetowego, mimo że wszędzie jest, nawet zwykła przeglądarka Web ma. Zrobiłem zgłoszenie i czekam dalej, póki co kazali mi tylko zrobić reset sieci, który nic nie dał.
Powiesz coś więcej jak zrobić rollback aktualizacji na Qnap?

Jak zrobić rollback nie wiem, bo nie używam qnap’a, ale downgrade do wersji jaką miałeś przed aktualizacją powinno dać radę (najpierw jednak zrób sobie backupy wszystkiego co masz na nim istotnego w jakieś bezpieczne miejsce - czytaj: NIE na tego samego qnap’a!!!).

ALE - 2 ruchy palcem w wyszukiwarce i oto oficjalny tutorial:
https://www.qnap.com/pl-pl/how-to/faq/article/how-to-downgrade-firmware
jak widać sami zalecają pełen backup w innym miejscu przy cofaniu wersji softu
https://www.qnap.com/en/how-to/faq/article/can-i-rollback-to-the-old-firmware