Brak dostępu do HA z telefonu. Działa na kompie

WItam.

Proszę o pomoc w przywróceniu funkcjonalności dostępu do HA z telefonu Samsung (android).
Jestem prawie kompletnie zielony w temacie i nie wiem gdzie zacząć.
Wszystko zainstalował mi jakiś czas temu kolega i działało poprawnie aż do czasu chyba jakiejś aktualizacji czy coś… nie jestem pewien. Nie wiem też jak to sprawdzić.

Dostęp na szczęście działa z komputera, poniżej wklejam wg instrukcji z forum konfigurację z HA.
Bardzo proszę o pokierowanie co sprawdzić czy też zmienić żeby dostęp z telefonu działał.

System Information

version core-2025.4.3
installation_type Home Assistant OS
dev false
hassio true
docker true
user root
virtualenv false
python_version 3.13.2
os_name Linux
os_version 6.12.43-haos
arch x86_64
timezone Europe/Warsaw
config_dir /config
Home Assistant Community Store
GitHub API ok
GitHub Content ok
GitHub Web ok
HACS Data ok
GitHub API Calls Remaining 5000
Installed Version 2.0.5
Stage running
Available Repositories 2345
Downloaded Repositories 4
Home Assistant Cloud
logged_in false
can_reach_cert_server ok
can_reach_cloud_auth ok
can_reach_cloud ok
Home Assistant Supervisor
host_os Home Assistant OS 16.2
update_channel stable
supervisor_version supervisor-2025.11.1
agent_version 1.7.2
docker_version 28.3.3
disk_total 468.7 GB
disk_used 342.2 GB
healthy true
supported true
host_connectivity true
supervisor_connectivity true
ntp_synchronized true
virtualization
board generic-x86-64
supervisor_api ok
version_api ok
installed_addons Samba share (12.5.0), ZeroTier One (0.23.1), Mosquitto broker (6.5.2), Zigbee2MQTT (2.6.3-1), Advanced SSH & Web Terminal (21.0.2), Cloudflared (6.0.4), Frigate (0.16.1), ESPHome Device Builder (2025.9.0), File editor (5.8.0), Grafana (11.0.0), InfluxDB (5.0.2)
Dashboards
dashboards 3
resources 1
views 9
mode storage
Network Configuration
adapters lo (disabled), enp3s0 (enabled, default, auto), hassio (disabled), docker0 (disabled), ztc25ocf3h (disabled), vethd1d88a6 (disabled), vetha5b8b7a (disabled), veth74c342b (disabled), veth084aa55 (disabled), veth6b0a3e1 (disabled), vethd660b3d (disabled), vetha87c02a (disabled), vethd5979cd (disabled), veth716a333 (disabled), veth1efb932 (disabled)
ipv4_addresses lo (127.0.0.1/8), enp3s0 (192.168.1.5/32), hassio (172.30.32.1/23), docker0 (172.30.232.1/23), ztc25ocf3h (192.168.196.193/24), vethd1d88a6 (), vetha5b8b7a (), veth74c342b (), veth084aa55 (), veth6b0a3e1 (), vethd660b3d (), vetha87c02a (), vethd5979cd (), veth716a333 (), veth1efb932 ()
ipv6_addresses lo (::1/128), enp3s0 (fe80::dadb:879b:4ce5:8a51/64), hassio (fe80::a05b:c5ff:fe53:42a9/64), docker0 (fe80::ccec:c4ff:fe2e:b064/64), ztc25ocf3h (fe80::20ab:5bff:fe25:3ae5/64), vethd1d88a6 (fe80::3832:50ff:fe67:d20a/64), vetha5b8b7a (fe80::a44c:42ff:feae:cc84/64), veth74c342b (fe80::87a:81ff:fe0c:8b6b/64), veth084aa55 (fe80::a81a:a5ff:fe40:3350/64), veth6b0a3e1 (fe80::d87e:67ff:fecc:1b2b/64), vethd660b3d (fe80::64b3:b7ff:fe2e:2c31/64), vetha87c02a (fe80::e8b4:99ff:fe94:b472/64), vethd5979cd (fe80::481c:82ff:feb0:344/64), veth716a333 (fe80::c4ee:e4ff:fecf:5fc/64), veth1efb932 (fe80::ce0:6ff:fe9c:e5c6/64)
announce_addresses 192.168.1.5, fe80::dadb:879b:4ce5:8a51
Recorder
oldest_recorder_run 17 października 2025 12:35
current_recorder_run 17 października 2025 14:35
estimated_db_size 1520.69 MiB
database_engine sqlite
database_version 3.48.0

Dziękuję bardzo za wszelką pomoc

A o którym zdalnym dostępie mówisz?

ZeroTier - trzeba mieć zainstalowanego klienta na telefonie

i być w nim zalogowany do tej samej sieci ZeroTier, do której jest zalogowany klient w HA (Dodatek Zerotier), tryb połączenia przez ten VPN musi być włączony.

Sprawdź czy Dodatek Zerotier jest uruchomiony (w ogóle kumulacja awarii może świadczyć o tym, że miałeś awarię zasilania, a nie wszystko przed jej wystąpieniem było skonfigurowane poprawnie. (może to być nawet wyłączony autostart kluczowych Dodatków)


Jeśli mówisz o Cloudlared, to będzie ciężko walczyć dalej - u jakiego operatora masz swoją domenę, czy może korzystasz z dostępu na domenie tego kolegi? (jego pomoc może być tu kluczowa).

Temat jest niestety na pograniczu ujawniania danych wrażliwych.
A mam wrażenie, że nie do końca wiesz co mógłbyś nam pokazać w publicznym wątku i czy nie ujawnisz takich danych (w ramach wyjątkowej sytuacji możesz podać dodatkowe informacje na PW, zweryfikuję je czy nadają się do publikacji i je dopiero wtedy dodasz, ale nie pomagam na PW).
Czy jest możliwe zaangażowanie do pomocy kolegi, który to uruchamiał?


Nieco poza tematem

  1. Masz starą wersją HA (nie aktualizowałeś jakieś pół roku… to jest okres, który jest wiecznością dla tak dynamicznie zmieniającego się projektu jak HA), więc aktualizacja jako przyczyna jest mało prawdopodobna (chyba nie czekałeś na napisanie 2 wątków pół roku…)

  2. masz podejrzanie dużo zajętego miejsca na dysku - czy to miejsce zapychają nagrania z Frigate?

Dziękuję za szybką odpowiedź. O dostęp chodzi mi po prostu z aplikacji Home Assistant z telefonu która działała wcześniej aż po prostu przestała. (zerotier czy cloudlared nie miałem nigdy)
Nie chce się zalogować do serwera. Nie wiem gdzie i jak to sprawdzić. Mam mały komputerek z systemem postawionym przez kolegę (niestety brak z nim kontaktu - wyjechał). Nie wiem gdzie jest domena ale jak pisałem z komputera dostęp działa prze adres lokalny 192.168… ale jak próbuję go wpisać w ekran logowania HA w telefonie to wyskakuje okienko białe
-Nie można połączyć się z HA - Nie udało się przeprowadzoć uzgadniania SSL (handshake). Upewnij się że twój certyfikat jest ważny.

Generalnie zostało to uruchomione do współpracy i sterowania instalacją off-grid - 3x16 lifepo4 320ah bateriami ładowanymi przez 3x Anenji (każdy na jednej fazie) + panele. Niestety sam tu nie jestem w stanie prawie nic zdziałać… :frowning_with_open_mouth:

Tak mam też chyba 3 czy 4 kamery podpięte przez frigate.
Zrobiłem update wszystkiego z ustawień. Nie dotykałem nic wcześniej bo działało więc nie ingerowałem bojąc się że coś się może skrzaczyć po update.
Odpukać nic więcej się nie wysypało chyba.
Jak mogę sprawdzić (patrzeć gdzie ten system jest postawiony) i co ewentualnie dodać żeby się tel zalogował… HA companion to apka.
A adres wyświetlający się w apce to hazibi.one.pl ale nie działa ani po lokalu też nie

Jak nie miałeś, jak miałeś, a wręcz cały czas masz zainstalowane, po to raport z instalacji jest nam potrzebny byśmy wiedzieli jak masz zainstalowany HA i jakich innych serwerów lub klientów się spodziewać w tej instalacji.

Połącz się zatem telefonem do WiFi w domu.
Jeśłi masz więcej sieci w domu, to muisi to być sieć w której pracuje HA.
Nie wspomnienia ani słowem że chcesz TYLKO lokalny dostęp.

OK to chyba się da rozwiązać prawdopodobnie banalnie
W telefonie usuń dane tej aplikacji (żeby nie bruździło to co wcześniej tam wpisywałeś)
i o jej ponownym uruchomieniu wpisz co do literki to (dodając serwer ręcznie, a nie przez autodetekcję)
http://192.168.1.5:8123

jeśli to nie zadziała to pokaż co masz w configuration.yaml należącym do HA

Czyli pewnie nie jesteś jej właścicielem, kolega wróci, to może Cię wdroży w swoje rozwiązania. (Znaczy nie ma w tym wielkiej filozofii, koszt realnie taniej domeny to około 150 zł na 10lat w OVH, jeśli ktoś zna długofalowe tańsze rozwiązanie to chętnie je poznam, bo jak na razie moi znajomi wiszą na mojej domenie, ale tfu tfu niech mi się coś stanie…)

No to musisz się uczyć, nikt z nas nie dostał nagłego olśnienia, to często lata drobnych kroczków dla kogoś kto się nie zajmuje zawodowo IT.

Widać, ALE wszystkiego oprócz HA.

No to zapewne miałeś (sub)domenę, której już nie masz, albo konfiguracja jest gdzieś skopana.
W sumie to, że nie działa ten adres to nawet dość pozytywna kwestia, bo właśnie ujawniłeś dane których nie powinieneś…
Coś Ci to mówi
https://one.pl/
znasz dane logowania do swojego konta na one.pl?

(swoją drogą styl pisania mi pasował do kogoś, kogo już znamy na forum, po co Ci drugie konto?)