Brakujące switch w urzadzeniach

Witam
Jestem początkującym użytkownikiem.
Mam urządzenie typu LGwebos i nie mam itema odpowiadającego za włączanie i wyłączanie urządzenia. W panelu z poziomu przegladarki gdy wejdę w urządzenie mogę je wyłączyć i włączyć ale nigdzie nie widzę itema czy encji. Pytanie. Jak mogę je dodać.
Analogicznie mam również enigma2 (dekoder), dokonałem ręcznie wpisu w configuration.yaml ale również nie mam item za włączanie i wyłączanie (źródło jest, sterowanie dzwiękiem również) a docelowo chciałem dodać regułe że gdy włącze dekoder to HA włączy Tv i przełączy źródło.

Jakiej integracji używasz dla LG?

Tej?
Screenshot - 19.04.2024 , 22_06_23

standardowej “LG webOS Smart TV”

To opis jest w dokumentacji (nie mam LG, ale kiedyś u znajomego pomagałem w konfiguracji TV i coś kojarzę, że WoL jest konieczny, nazwa tej funkcji w ustawieniach TV była chyba dosyć dziwna, ale nie pamiętam szczegółów)


A odnośnie enigma2 to też w ustawieniach dekodera trzeba ustawić odpowiedni tryb zarządzenia energią (jeśli dobrze kojarzę jako standby nie może być deep-sleep, bo to też chyba działa jako WoL lub wręcz po API, więc co oczywiste karta sieciowa nie może być wyłączona), jakby co to używałem linuxowe tunery Edision, ale nie mam czasu przed poniedziałkiem na sprawdzenie jak to wygląda szczegółowo, więc jeśli nie dojdziesz do tego to się przypomnij na PW w tygodniu.

A i jeszcze jedno - dostęp roota po ssh do tunera musi być z hasłem.

W dokumentacji, te parametry są opcjonalne, ale żaden Edision na w miarę współczesnych wersjach enigmy bez tych ustawień nie działał

PS “item” w HA nazywa się encja, ale w pewnych wypadkach osobna encja nie jest wymagana.

WoL a włączanie/wyłączanie urządzeń całkiem coś innego.
Telewizor mogę włączyć przez HA z poziomu przeglądarki ale nie mam encji którą mogę wywoływać np. w NodeRED lub dashboard. Powtórzę. Chciałem “wyciągnąć” tą encję by była widoczna bo gdzieś musi być skoro


przez panel HA jest taka możliwość.