Dashboard ,,Przegląd" przywracanie kontroli

Przez przypadek przejąłem kontrolę nad dashboardem Przegląd. Jak przywrócić go do stanu gdzie system nim zarządza?
Proszę o opis krok po kroku najlepiej.

Olej ten zarządzany przez system, on jest nic nie wart.

Ale jak się upierasz to w trybie YAML wklej to zamiast całego YAMLa

strategy:
  type: original-states

@szopen oprócz tego systemowego mam dwa ,swoje" które każdego dnia pomalutku formuję pod siebie. Ale, że jestem wciąż początkującym to chciałbym jednak mieć ten systemowy bo jest to dla mnie jakaś ,baza wiedzy".

Jak byś mógł tylko potwierdzić moje domniemanie, iż:

  1. W trybie edycji dashboardu Przegląd klikam 3kropek i wybieram Edytor konfiguracji YAML.
  2. Całą zawartość kasuję i wprowadzam to co podałeś.

Przepraszam, że tak rozkładam na czynniki pierwsze ale chcę się upewnić, że nie walnę znów babola.

Jeśli walniesz babola, to nic się nie stanie. “Gorzej” już nie będzie. Popełnianie błędów jest czymś normalnym i jest niezbędne w edukacji.

Potwierdzam, tak masz zrobić.

ALE

Przecież nie sprawdzę, czy to działa, moim zdaniem tak, ale oczywiście nie mam w żadnej swojej instalacji autogenerowanego dashboardu, a nie będę sobie psuł tych ręcznie robionych by sprawdzić jakie masz wykonać kroki…

Więc nie wiem czy uzyskasz finalnie dashboard działający w 100% identycznie z “fabrycznym”.

Stare przysłowie administratorów brzmi

Dane nie były ważne jeśli nie było backupu.

PS
Potrenuj na pustym dashboardzie.
Dostęp do każdej encji w dowolnym miejscu lovelace uzyskasz wciskając literę e w momencie gdy nie masz fokusu na żadnym elemencie, który może reagować na taki skrót klawiszowy, więc moim zdaniem ten dashboard generowany automatycznie nie jest do niczego potrzebny (istnieją nawet narzędzia wyświetlające nieużywane encje, ale naprawdę nie widzę sensu ich stosowania). Jeśli dokładasz nową integrację to wrzucasz do interfejsu co potrzebujesz i tyle.

Zadanie domowe - znajdź inne skróty klawiszowe.