Diyless termostat i piec Brotje pwhc24

Witam

Kupiłem to urządzonko
https://diyless.com/product/opentherm-thermostat
aby podpiąć do mojego pieca Brotje pwhc24 po opentherm gdyz z tego co widzę i czytam w internecie ludzie podpinali regulatory opentherm różnych form do tego pieca. U mnie z tym urządzeniem problem gdyż dostałem error OT conn loss I nie ma połączenia z open therm a piec mieli w trybie AP odpowietrzanie (czy podczas odpowietrzania OT powinno byc wykryte?) Ktoś wie może o co chodzi? Wyjąłem zworkę z gniazd 1,2 jak podaje instrukcja i wpialem przewody od termostatu diyless do gniazd 5,6 w piecu które to rzekomo obsługują OT. Proszę o pomoc

Czyli mamy sobie sami poszukać tego wszystkiego w internecie (tracić na to czas a Ty masz to pod nosem) i spróbować Ci pomóc. Druga opcja to poczekaj na osobę z forum, która czyta forum codziennie i ma dokładnie ten sam sterownik. Jak myślisz, jakie są szanse w obu przypadkach na udzielenie pomocy i co musisz zrobić aby ułatwić udzielenie Ci pomocy?
Sorry ale naprawdę trzeba coś więcej dać niż to co opisałeś.

Spokojnie, wcielo mi linka podczas pisania. Juz dodalem.

No i proszę o pomoc gdyż widziałem, że użytkownik @rm-rf testował ten termostat i nawet ma piec Brotje.

This one suggest (page 12) that 3, 4 is connected to OpenTherm 3.0., meanwhile 5, 6 is connected to the outside temperature sensor on that block. That numbering next to the block is not matching the X3 numbering. You need to follow the instructions and check how the wires are running to the X3 terminal.

Which instructions says, that you need to remove the connector between 1 and 2?

1 polubienie

Thank you, you are right about the slots numbering, can’t believe I didn’t notice it but I got misled by someone on a different forum.
About removing the jumper, this is what I found in a different manual:

1 polubienie

O zworce najwyraźniej przeczytałeś dobrze, ale złącze ma numerację 1,2,5,6,7,8 (w ogóle u siebie nie masz styków 3,4)

No i faktycznie termostat DIYless zalapal polaczenie z opentherm w moim piecu po wpieciu przewodow do slotów 5,6 i wypięciu zworki. Bawie się dalej. Dzięki za pomoc.

There are two versions of that manual, @kamilstan read the newer, which have an 8 pin connector for connecting external devices, meanwhile on his picture, there is a 6 pin connector for this purpose, included in the old manual which I linked. Brotje might have done a bit of upgrade on that.

Surprisingly these quite new (meaning few years old) Brotje heaters have quite old setups, not supporting the BSB standard, which would give more control over the heater.