Jak już wielokrotnie wspominałem nie jestem programistą, ale marzenie posiadania własnego repozytorium z projektem na Github dziś stało się możliwe do spełnienia.
Przedstawiam swój pomysł na kompilowanie firmware pod ESPHome z wykorzystaniem chmurowej platformy cloud development.
Dla wszystkich, którzy mają słabszy sprzęt i kompilacja ciągnie się długo
Dla wszystkich, którzy chcą na szybko sprawdzić swój kod na innej wersji wydania ESPHome
Dla każdego kto chce się czegoś nauczyć (wbudowany Agent AI w narzędzia deweloperskie platformy)
Nie musisz:
Instalować ESPHome na swoim komputerze
Posiadać instancji Home Assistant
Instalować Pythona, Docker, czy innych narzędzi
Martwić się o system operacyjny (działa na Windows, Mac, Linux, ChromeOS)
Mieć mocnego komputera (kompilacja odbywa się w chmurze)
Wystarczy:
Przeglądarka internetowa
Darmowe konto na GitHub lub ONA
Połączenie z Internetem
To jak mieć tymczasowy komputer do wynajęcia za darmo, który znika po zakończeniu pracy.
Jak to działa
ESPHome uruchamiany jest wewnątrz oficjalnego kontenera Docker
Obraz kontenera jest przypięty do konkretnej wersji ESPHome
W Codespaces/ONA automatycznie uruchamia się kontener z przypisanym portem 6052
ESPHome Dashboard jest dostępny w przeglądarce internetowej
Firmware kompilowany jest w całości w chmurze
Nie jest wymagana żadna lokalna instalacja ESPHome, wystarczy dostęp do Internetu.
Ciekawa usługa, i w sumie można by jej użyć do wielu innych rzeczy, natomiast co ja skreśla to brak planu Pay as you go.
Do sporadycznego wykorzystania się nadaję dopóki są te darmowe kredyty a potem co? 20$ miesięcznie ? No raczej nie ↔
Masz 100% racji i nie pomyślałem o tym ograniczeniu ONA.
Ale jest alternatywa, której do dziś nie byłem świadomy.
Porównywalne rozwiązanie nazywa się GitHub Codespaces
Może jeszcze nawet prostszy w użyciu, również z Agentem AI.