ESPHome - Obsługa kilku urządzeń jednym enkoderem

Hej. Jestem początkujący w temacie więc pytanie może banalne ale na inne znalazłem odpowiedzi w poradnikach na to nie.

Chciałbym utworzyć kilka ekranów, na każdym inna treść np. dany ekran do danej żarówki, przycisk bezpośredniego wyboru aktywuje ten ekran, na nim mam nazwę tejże żarówki i % jej jasności a kręcąc pokrętłem reguluję jej jasność (do tej pory umiem). Takich ekranów mam dajmy na to 4-5, przycisków bezpośredniego wyboru sporo ale jedno pokrętło (tu problem). Zapewne też jeden ekran był by używany do wyświetlania utworów ze spotify więc i fajnie gdyby na nim dało się przełączać utwory.

Może to i głupie ale mam plan “zabudować” mój home assistant w jakiś przęt RTV typu tuner radiowy, postawić go sobie w salonie na wzmacniaczu i oprócz udawania czegokolwiek fajnie jak by mógł wygodnie sterować np. światłem czy spotifajem.

Dzięki za zainteresowanie ale jak to się ma do mojego posta?

Witamy na forum. Może źle zrozumiałem, szukasz sprzętu, czy pytasz o kod do ESP?

ESP to nazwa rodziny mikrontrolerów, więc temat też nie jest jednoznaczny.

Pytanie raczej nie jest banalne.

Jako ekrany wykorzystałbym pewnie strony, które można by wywoływać przyciskami
https://esphome.io/components/display/#display-pages

Generalnie jako rozwiązanie w miarę “na gotowo” narzuca się jeden z komponentów

tu ^ taka uwaga - wykorzystanie wyświetlacza e-ink to moim zdaniem strzał w kolano ze względu na responsywność, a OLEDy za to się wypalają przy wyświetlaniu statycznego obrazu, więc znakowy LCD chyba jest najrozsądniejszy.