Głowica grzejnikowa Zigbee - sterowanie pompą CO

Dzień dobry.
Już dość długo studiuję to forum, ale to moje pierwsze zapytanie.

Próbuję zrobić prostą automatyzację: otwarcie zaworu przy grzejniku ma uruchomić pompę CO. Zawór jest obsługiwany głowicą Zigbee. W momencie gdy zawór jest otwarty głowica ma jeden z atrybutów (nie wiem czy to porawana nazwa) hvac_action: heating, gdy zawór jest zamknięty hvac_action: idle.

Proszę pomoc w ukierunkowaniu moich dociekań :wink:

Karta encji wygląda tak:

Podaj jeszcze Nazwę/Producenta twojego zaworu i z jakiego dodatku korzystasz, Z2M ZHA?

Korzystam z Z2M. Siłownik - głowica na zaworze w Z2M “przedstawia się” jako Moes TS0601, natomiast oznaczona jest symbolem TRV801Z.

Tutaj masz cały opis twojej głowicy. https://www.zigbee2mqtt.io/devices/TRV801.html

running_state: The current running state. Possible values are: idle, heat. Reading (/get) this attribute is not possible.

Ale do takiego celu pewnie da się wykorzystać programowy termostat (Better Thermostat u mnie) ?

Nie używam Better Thermostat ale nie sądzę żeby samodzielnie włączył pompę, raczej musisz skorzystać z automatyzacji.

Jak masz obecnie pompę sterowaną?
W opisie głowicy jest, że zwraca swoją pozycję otwarcia w [%] - sprawdź czy nie masz dodatkowej encji dla tej głowicy mówiącej o pozycji.
W takim przypadku sumuje się otwarcie ze wszystkich i sprawdza czy wartość jest powyżej progu.

W przypadku sprawdzania stanu heat/idle załączenie ma nastąpić gdy choćby jeden jest heat, wyłączenie gdy wszystkie idle.
Dlaczego piszesz w dziale node-red ?

@artpc …jak myślisz, co niby ma znaczyć ?

Possible values are: idle, heat. Reading (/get) this attribute is not possible

przecież ją otrzymujemy, jak to rozumieć?

Możesz ją dostać tylko gdy jest raportowana, ale nie możesz o nią pytać.

Ok… to wynika z właściwości mqtt i dla mnie to czywistość, stąd moje zdziwienie :slight_smile: