kilka dni temu kupiłem dwa głośniki, Google Home i Google Home Mini. Mini raz skonfigurowany działa bez problemu przez cały czas, Google Home natomiast notorycznie odłącza się od sieci. Wystarczy nie używać go przez kilka godzin i już trzeba na nowo go parować w aplikacji. W praktyce oznacza to, że przed każdym użyciem muszę to robić. Czy spotkał się ktoś z takim zjawiskiem? Obydwa głośniki stoją w podobnej odległości od routera (Orange Funbox 3) i mają bardzo dobry zasięg sieci. Próbowałem połączenia w paśmie 2,4 oraz 5GHz, bez zmian. Restart routera ani głośnika nie pomaga.
a może masz już dużo urządzeń wifi i zaczynają sie wykluczać wzajemnie, zwykłe routery maja ograniczenia, huwaei ma max 35, ja już przerobiłem ten temat
Nie sądziłem, że przywrócenie do ustawień fabrycznych fabrycznie nowego urządzenia może coś dać ale o dziwo pomogło. Jak na razie od kilku dni jest spokój. Dziękuję za podpowiedź.
Przede wszystkim sprawdź z jakiej dystrybucji jest ten głośnik, czy nie przypadkiem US - na Stany Zjednoczone. Ostatnio pojawiło się na naszym rynku mnóstwo takich głośników Google. Z własnego doświadczenia mogę Ci powiedzieć że nie działają one u nas dobrze. Przerzuciłem trochę tego sprzętu u siebie i wszystkie wracały do sprzedawców. Albo był taki problem jak u Ciebie, albo nawet jak udało się je skonfigurować to gubiły sieć wifi.
A swoją drogą po kliknięciu w dalej mimo wszystko głośnik powinien podjąć próbę połączenia.
Czyli to jeden z takich o których pisałem wyżej. Przetestuj go przez kilka dni to zobaczysz jak się zachowuje. U mnie wystarczyło że głośnik nie był używany przez około 24h i gubił sieć. Nic już wtedy nie pomagało jak tylko reset głośnika do ustawień fabrycznych i ponowna konfiguracja.
Obecnie wszystkie głośniki jakich używam w domu są z dystrybucji na Europę (EU) i nie mam z nimi żadnych problemów. Można je rozpoznać (oczywiście pomijając oznaczenie i wtyczkę zasilania) po tym, że w stanie fabrycznym przywitają Cię podczas pierwszego uruchomienia w 4 różnych językach i żaden z nich to nie będzie język angielski (między innymi niemiecki i francuski), bo na wyspy brytyjskie jest osobna dystrybucja.
W przypadku amerykańskich wersji urządzeń WiFi metody są 2
ustawić na sztywno kanał WiFi w AP routera (bądź we wszystkich AP jeśli to bardziej rozbudowany system) w paśmie 2,4GHz na dowolny kanał między 1 a 11.
lub
zmienić region na US (jeśli to możliwe) we wspomnianych wyżej AP/routerach (nie zalecam, ale czasem to najprostsze), we współcześnie sprzedawanym sprzęcie na życzenie regulatorów rynku nie jest to możliwe
Pomijam tu fakt, że sprzęt tego rodzaju dedykowany na amerykański rynek nie powinien być sprzedawany w Europie.
Ok protestuję i zobaczymy. Teraz robię sobie radio i powiadomienia na głośnik,ale nie wiem jak mam zrobić że podczas odtwarzania radia po jakimś komunikacie np o otwarciu bramy,znów zaczęło grać radio.Jest komunikat i nic, muszę ręcznie włączać radio.
shortcuts:
buttons:
- id: http://ant-kat-01.cdn.eurozet.pl:8604/;
name: ANTYRADIO
type: music
- id: http://hirschmilch.de:7000/chillout.mp3
name: RADIOZET
type: music
- id: http://waw01-02.ic.smcdn.pl:8000/2140-1.mp3
name: ESKA
type: music
- id: http://195.150.20.242:8000/rmf_fm
name: RMF FM
type: music
columns: 4
type: custom:mini-media-player
power color: true
toggle_power: true
volume_stateless: false
group: false
info: scroll
min_volume: '10'
volume_step: '2'
sound_mode: icon
artwork: material
source: full
entity: media_player.googlehome5841
replace_mute: play_stop
max_volume: '25
Niestety sprawa wygląda nieco inaczej. Nawet markety typu rtv-euro czy media-expert sprzedają głośniki google z amerykańskiej dystrybucji. Specjalnie zamawiałem u nich przez internet z odbiorem i płatnością w sklepie, żeby od razu na gorąco obnażyć proceder. Szczególnie ładnie to widać w przypadku głośników google home mini, które w oznaczeniu na końcu mają dwie literki wskazujące na region dystrybucji.
Oczywiście nie odbierałem takiego sprzętu.