HA app + tailscale - nie działa

Dzień dobry.

Od około tygodnia mam problem z zalogowaniem się do Home Assistant przez aplikację na androida.
Do łączenia się zdanie używam VPN tailscale.

Z lokalnego komputera w domu - wszystko działa
Z komputera w pracy (tailscale) - wszystko działa
Z przeglądarki na telefonie (tailscale) - wszystko działa i wi-fi i LTE
Z HA app (ten sam telefon) - lokalnie działa, z tailscale nie chce ruszyć.

Wpisywałem w apce adres IP serwera HA z tailscale, próbowałem magicDNS i nic.
Oczywiście dodaję na końcu port.
Wkleję ten sam adres z portem do przeglądarki na komórce i wszystko śmiga.

W apce wyskakuje:
Kod błędu: -8
Opis: net::ERR_Connection_time_out

Jest możliwość, że coś zepsuły ostatnie aktualizacje w telefonie

  • Xiaomi 11TPro
  • HyperOS 1.0.12.0.UKDEUXM
  • Android 14UKQ1.231207.002

Usunąłem telefon (urządzenie) z tailscal, dodałem na nowo. To samo
W przeglądarce działa, w apce nie.

Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym, albo zna rozwiązanie tego problemu?

Z góry dziękuję

Nie słyszałem, nie wiem, działa.

ALE

Jeśli wpisujesz IP (v4) z Magic DNS to stosujesz format http://100.x.y.z:8123 tzn. z protokołem i portem? (copy+paste kopiuje sam IP)
Właściwy adres możesz skopiować z paska adresu przeglądarki, skoro się w niej otwiera.

Skoro piszesz o LTE to nawet nie wspominam o wyłączeniu 5G (ale w przeglądarce działa to nie tu jest problem).

Alternatywna wersja aplikacji (minimal = bez zależności od GMS) może być zainstalowana równolegle z wersją publikowaną w Google Play

Zawsze wpisuję adres + port: 8123
Ale jak napisałeś, dla pewności kopiowałem też pełny adres z przeglądarki.

Sprawdziłem na wersji minimal i o dziwo…
wszystko działa! :muscle:

Dzięki :slight_smile:

Skoro pomogła wersja minimal (ona nie obsługuje usług lokalizacyjnych GMS), to spróbuj wyczyścić cache (oraz jeśli nie pomoże to również dane) pełnej wersji aplikacji.