HA i kontaktrony i inne czujniki

Witam wszystkich,
jestem totalnie nowy w tematach inteligentnego domu, jestem na etapie wykańczania domu i pociągnąłem kontaktrony do każdego z okien i drzwi zewnętrznych i chciałbym je wszystkie “wpiąć” w HA, łącznie mam teraz 10 kontaktronów (prostych, na 2 przewodach), chcę dodać jeszcze kilka na zewnątrz domu oraz dodatkowo podłączyć 4 czujniki zalania i jeśli to możliwe w miarę prosty sposób czujnik czadu.
Pierwotnie myślałem o podłączeniu wszystkiego po GPIO do Raspberry ale jak zacząłem przeszukiwać forum to zacząłem wątpić w to rozwiązanie. Na forum było już kilka wątków podobnych ale nie znalazłem konkretnego rozwiązania na taką skale poza boneio, którego nie udało mi się znaleźć do kupienia.
Ogromna prośba o pomoc w ogarnięciu tematu.
PS. HA będzie stał na pc w szafie a kable od czujników mam wyprowadzone w 1 miejsce w pokoju obok więc jak rozumiem najlepiej by było to spiąć jakoś po eth.

Są też inne podobne do boneio rozwiązania, jeśli dobrze poszukasz to znajdziesz, oto przykład
https://forum.arturhome.pl/tag/kincony

1 polubienie

widzialem te kincony, tylko z tego co rozumiem to one bazuja na tych relay-ach, czyli otwieraja/zamykaja obwod, a ja potrzebuje tylko odczytac sygnal z np. kontaktronow

Kompilowałem komuś (dla @Dominik_Lewiński ) wsad i pamiętam, że są i wejścia (jaki sens by miała tak rozbudowana bramka tylko z wyjściami?)

[…]
# Individual inputs
binary_sensor:
  - platform: gpio
    name: "a64--input1"
    pin:
      pcf8574: pcf8574_hub_in_1
      number: 0
      mode: INPUT
      inverted: true

  - platform: gpio
    name: "a64--input2"
    pin:
      pcf8574: pcf8574_hub_in_1
      number: 1
      mode: INPUT
      inverted: true

  - platform: gpio
    name: "a64--input3"
    pin:
      pcf8574: pcf8574_hub_in_1
      number: 2
      mode: INPUT
      inverted: true
# i tak dalej, przewiń sobie przykładowego YAMLa dla dużej wersji  KC868-A64 u źródła
[…]