Zainstalowałem HA zgodnie z poradnikiem dostępnym w internecie. Dodałem kilka czujników i zacząłem się tego wszystkiego uczyć :), niestety HA co kilkanaście minut traci połączenie a jedyną możliwością na wejście, jest powtórne uruchomienie HA. Szukałem w internecie czy coś w virualbox może rozłączać internet po określonym czasie, jednak nie znalazłem żadnych informacji. W ustawieniach routera ustawiłem stałe ip dla HA.
W jaki sposób maszyna z Windowsem jest podłączona do sieci lokalnej - ethernet czy Wi-Fi?
W jaki sposób robisz “powtórne uruchomienia” (ja znam kilka sposobów w jaki sposób można to zrobić)? Masz przecież w VirtualBox dostęp do konsoli HA więc można zdiagnozować co jest powodem utraty połączenia.
Zapomniałem dodać że jestem laikiem totalnym. Połączenie przez wifi, ale wczoraj podpiąłem ethernet i również rozłączyło. W jaki sposób mogę sprawdzić to przez konsole? W virtualbox klikam zamknij maszynę.
Zabrzmiało to jak próba rozwiązania problemu braku paliwa w samochodzie przez jego zezłomowanie
Niestety wybrałeś chyba najmniej popularny sposób instalacji, więc nawet nie wiem co sugerować, ale wydaje mi się, że na początek to najłatwiejsza jest najbardziej typowa instalacja (HAOS na RPi z użyciem karty TF, można też próbować instalacji bare matal amd64 mając jakiś dedykowany tani sprzęt na to).
Odpowiedziałem trochę z pamięci, wybieram - Wyłącz System ( ACPI).
Witam kokon, podobnie jak ty zainstalowałem w w vitual Boxie na Windows 10 wersję HA dla Raspberry Pi. Chciałem to lepiej poznać, zanim wydam pieniądze na sprzęt (nie wiem czy mnie wciągnie i mi to potrzebne). Ale mam większe problemy niż ty, bo nie mam pliku configuration.yaml, więc jak mam go edytować. Zainstalowałem Sambę, ale edycja konfiguracji odbywa się tylko dla dodanych urządzeń, a ja chciałbym np. dodać kamerę ip. Możesz mi pomóc jak znaleźć ten plik configuration.yaml ? W ogóle nie znajduję żadnych plików *yaml.