HA na virtual box w windows - Utrata polączenia

Zainstalowałem HA zgodnie z poradnikiem dostępnym w internecie. Dodałem kilka czujników i zacząłem się tego wszystkiego uczyć :), niestety HA co kilkanaście minut traci połączenie a jedyną możliwością na wejście, jest powtórne uruchomienie HA. Szukałem w internecie czy coś w virualbox może rozłączać internet po określonym czasie, jednak nie znalazłem żadnych informacji. W ustawieniach routera ustawiłem stałe ip dla HA.

W jaki sposób maszyna z Windowsem jest podłączona do sieci lokalnej - ethernet czy Wi-Fi?

W jaki sposób robisz “powtórne uruchomienia” (ja znam kilka sposobów w jaki sposób można to zrobić)? Masz przecież w VirtualBox dostęp do konsoli HA więc można zdiagnozować co jest powodem utraty połączenia.

Zapomniałem dodać że jestem laikiem totalnym. Połączenie przez wifi, ale wczoraj podpiąłem ethernet i również rozłączyło. W jaki sposób mogę sprawdzić to przez konsole? W virtualbox klikam zamknij maszynę.

Zabrzmiało to jak próba rozwiązania problemu braku paliwa w samochodzie przez jego zezłomowanie :smiley:

Niestety wybrałeś chyba najmniej popularny sposób instalacji, więc nawet nie wiem co sugerować, ale wydaje mi się, że na początek to najłatwiejsza jest najbardziej typowa instalacja (HAOS na RPi z użyciem karty TF, można też próbować instalacji bare matal amd64 mając jakiś dedykowany tani sprzęt na to).

Odpowiedziałem trochę z pamięci, wybieram - Wyłącz System ( ACPI).

Witam kokon, podobnie jak ty zainstalowałem w w vitual Boxie na Windows 10 wersję HA dla Raspberry Pi. Chciałem to lepiej poznać, zanim wydam pieniądze na sprzęt (nie wiem czy mnie wciągnie i mi to potrzebne). Ale mam większe problemy niż ty, bo nie mam pliku configuration.yaml, więc jak mam go edytować. Zainstalowałem Sambę, ale edycja konfiguracji odbywa się tylko dla dodanych urządzeń, a ja chciałbym np. dodać kamerę ip. Możesz mi pomóc jak znaleźć ten plik configuration.yaml ? W ogóle nie znajduję żadnych plików *yaml.