Home Assistant na urządzeniu połączonym z siecią przez Wi-Fi extender

Hej,
Jestem dość początkującą osoba jeżeli chodzi o sieci.

Z pewnym względów wyglada to u mnie tak:

Router główny Archer C6 znajduje sie w jednym pomieszczeniu, do niego połączony (bezprzewodowo) jest Wi-FI Extender tl-wa854re, sieć ma taką samą nazwę jak sieć podstawowa w routerze, teraz do sieci Wi-FI extendera jest połączony laptop w innym pomieszczeniu, na którym zainstalowany jest linux z home assistant.
Dostęp do home asistant odbywa sie bez problemy za pomocą localhost:8123 kiedy urządzenie znajduje sie w sieci extendera. Jeżeli jednak znajduje sie w sieci głównej 2,4 lub 5Ghz to tego dostępu nie ma.

Czy powinienem wykonać jakieś dodatkowe kroki lub skonfigurować coś inaczej żeby mieć dostęp do HA w całej sieci domowej?

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Za mało informacji, a te które podałeś są mało precyzyjne lub wręcz błędne.

Nazwa localhost jest nazwą zarezerwowaną, która wskazuje na hosta na którym się właśnie znajdujesz (127.0.0.1), więc jeśli jest ona inna to podaj prawdziwą, bo się nie dogadamy.

W ogóle, to moim zdaniem taka konfiguracja sieci, jaką masz będzie stwarzała mnóstwo problemów (repeatery nigdy nie robią dobrze - masz wtedy w sieci osobne segmenty fizyczne, więc spodziewaj się problemów z działaniem takich usług jak automatycznego wykrywania innych urządzeń w LAN).

Sugeruję modyfikację sieci przez dociągnięcie kabla z routera do miejsca instalacji repeatera i przełączenie tego ostatniego w zwykły tryb AP (wtedy cały LAN będzie jednym segmentem fizycznym). Ponadto najoptymalniej gdy sama maszyna z HA jest podpięta do LAN przewodowo.

1 polubienie

Przepraszam,
zalozmy ze adres urzadzenia na ktorym stoi HA to 192.168.0.154, wiec jezeli jestem w sieci repatera to ten adres dziala poprawnie. Jeżeli jednak przełącze sie na sieć głowna, adres przestaje działać.
Zdaje sobie sprawe z tego, ze najlepiej byloby podlaczyc to przewodowo i wtedy problem by zniknal.