Homeassistant na raspberry pi 4b + arduino mega

Dzień dobry
Zaczynam przygodę z HA, przeszedłem podstawowe poradniki z forum z małymi problemami które jednak dało się rozwiązać. Ponieważ zaczynam od prostego projektu, zdecydowałem się wykorzystać bezpośrednio piny Raspberry, odczyt stanów kontaktronów i sterowanie przekaźnikami, mam też ESP8266 którym generuje programowo PWM, wiem że to nie jest zalecane rozwiązanie i już odczułem tego skutki, na przykład włączające się losowo przekaźniki (włącza je supervisor) lub nie płynny start PWM. Ale do brzegu.
Chciałbym wzbogacić swój system o Arduino mega r3, któż już mam, z informacji zawartych na forum zdecyduje się na protokół MQTT i tu mam pewien kłopot, chodzi o sposób komunikacji z HA. Ponieważ całość elektroniki będzie zamknięta w jednej skrzynce wolałbym korzystać z jakiegoś połączenia przewodowego USB lub UART, natomiast nie mam na tyle doświadczenia żeby zdecydować który sposób będzie lepszym rozwiązaniem oraz jak to wykonać, chciałbym uniknąć rozwiązań bezprzewodowych WIFI bo jestem zwolennikiem rozwiązań przewodowych a poza tym w domu mam już sporo przewodów rozciągniętych, LAN też bym chciał pominąć. Proszę o jakieś sugestię, może jakiś poradnik jak zestawić połączenie i generalnie jak wykonywać komunikację żeby HA pogadał sobie z Arduino.
Pozdrawiam

A w jakim celu chcesz użyć Arduino? Pytam, bo jest to płytka deweloperska (łączona na kabelkach albo shieldy), co generalnie jest dyskusyjnym rozwiązaniem w kwestiach niezawodnościowych :slight_smile:

Ale równie dobrze można to zmienić w połączenie lutowane.
Swoją drogą np. nano, micro i mini (a nie znam wszystkich modeli, bo w ogóle Arduino to “nie moja bajka”) są w postaci płytek idealnych do wlutowania w inne konstrukcje nawet bezpośrednio w PCB.