Instalacja pihole oraz home assistant na jednym serwerze przez wifi

Dzień dobry,
Jestem nowy w temacie HA.
Czy można zainstalować a jak tak to jak Pihole na tym samym raspberry pi na którym jest HA? I czy można połączyć to przez WiFi? Ponieważ tam gdzie jest raspberry pi nie mam doprowadzonych kabli internetowych.

Pozdrawiam

Można, ale jest to mocno skomplikowane.

Jeśli chcesz prosto, a pewnie tak właśnie chcesz, bo pytasz, to nie można.

Pihole nie jest już Dodatkiem od paru lat, czytałeś to?
This add-on is in a deprecated state!
Nie musisz czytać całości - to co najważniejsze wkleiłem powyżej, ostatni post też to potwierdza

tu masz skrótowo przedstawione jak się ogarnąć by mieć HA i Pihole na tej samej malinie (ale to nie jest tutorial, tylko przedstawienie zagadnień, które musisz ogarniać by się za to brać)


Temat drugi

Zdecydowanie odradzam WiFi do takich zastosowań, umieść malinę przy routerze, abyś mógł się bezproblemowo podpiąć kablem.

Rozumiem, ale co mam zrobić aby AdGuard Home działał przez Wifi? Gdy zainstalowałem go z dodatków i na komputerze w lokalnej sieci wchodzę na strony z reklamami to one nadal się wyświetlają. Jak mam to poprawnie skonfigurować?

Pozdrawiam

Może być przez WiFi, ale WiFi dławi wydajność takich rozwiązań.
Twój problem to jednak zapewne niewłaściwa konfiguracja, a nie sam fakt użycia WiFi.

Czy rozumiesz jak to działa? Pihole czy tam Adguard Home to twój lokalny filtrujący DNS, więc cały ruch DNS musi przez niego przechodzić…

To jest też przyczyna dla której połączenie WiFi jest najgorszym rozwiązaniem jakie można wybrać… (bo to w sumie fajnie gdy się otrzymuje odpowiedzi DNS z możliwie najmniejszym opóźnieniem i po to w ogóle typowe domowe routery świadczą usługę DNS-proxy, by odpowiedzi były w czasie bliskim zera, no ale jak w routerze skierujesz ruch DNS na IP twojego DNSa filtrującego, to skorzystasz też z proxy w routerze, które będzie cacheowało zapytania).