Panowie, jako że jestem kompletnie zielony proszę o wytłumaczenie po “łopatologicznemu”
Jeśli jest gotowe rozwiązanie to z góry przepraszam , ale go nie znalazłem albo nie ogarnąłem jak to zrobić
Mianowicie mam wtyczkę SOLARMAN która pokazuje bieżącą produkcję z Paneli fotowoltaicznych, Z programu TUYA dla HA mam podpięty miernik Energii.
Czyli mam podgląd na produkcję oraz na zużycie, nadmiar energi jest oddawany do sieci. Jak to popranie skonfigurować aby poprawnie wyświetlało się w panelu ENERGIA ??
np Produkuję 1000W zużywam 500 więc oddaje do sieci 500. Albo produkuje 200W zuzywam 700W więc pobieram z Sieci 500W.
W HA mam opcje:
Zużycie energii z sieci
Produkcja do sieci
Panele słoneczne
Jak podpeę produkcja do Sieci to HA Całą produkcję wrzuca do sieci - nie odejmuje energii pobranej przez Dom.
Być może czegoś nie zrozumiałem, ale jak masz licznik tuya dwukierunkowy to w zakładce energia w “sieć elektryczna” dodajesz dwie encje z tego licznika: Produkcja do sieci, Zużycie energii z sieci. W zakładce “Panele słoneczne” dodajesz encję z falownika- Produkcja z energii słonecznej. Wszystkie te encje mają być narastające,“total” i ma być to energia (np w kWh).
Licznik mam 1 kierunkowy właśnie - taki który pokazuje tylko energię pobieraną- jest to licznik który mierzy pobór na cały dom ( w skrzynce wewnątrz domu)
Niestety nie mam licznika dwukierunkowego.
Dane poboru mocy mam z tego licznika, a dane z produkcji z Falownika. Potrzebuję po prostu jedno odjąc od drugiego i wyjdzie ile oddaje do sieci
Bez rozplombowania skrzynki nie mam mozliwości założenia licznika 2 kierunkowego bo kable są za krótkie i sa puszczone w ścianie za licznikiem - to skomplikowane że tak powiem…
Z licznikiem jednokierunkowym to trochę trudne, a wręcz niewykonalne zadanie.
On nie rozgranicza kierunku przepływu prądu, zmierzy np. 15 kWh, ale nie wiadomo czy tyle oddano do sieci, czy pobrano z sieci (zużyto przez dom + produkcję falownika PV).