Integracja Google Calendar - dostęp zablokowany

Przy próbie konfiguracji integracji kalendarza Google wg poradnika z YT zamieszczonego przez Artura kilka dni temu popełniłem błąd przy wprowadzaniu identyfikatora i klucza klienta już na poziomie HA. Zaskutkowało to tym, iż przy próbie dodania integracji w HA wyskakuje info o blokadzie dostępu. W szczegółach błędow informacja:

You can’t sign in to this app because it doesn’t comply with Google’s OAuth 2.0 policy.

If you’re the app developer, register the redirect URI in the Google Cloud Console.

Szczegóły żądania: redirect_uri=Link to OAuth2 Authorize Callback – My Home Assistant

W związku z powyższym potrzebuję pomocy jak to naprawić.

Szczerze?

Podejrzewam, że tutorial, który próbujesz wdrożyć jest przestarzały (no chyba, że jest w nim np. informacja o niedawnej aktualizacji, ale nawet nie podlinkowałeś z czego korzystasz…).

Tutek jest z 15 marca 2024 autorstwa @ArturHome więc dość świeży :wink:

A co do linku masz rację powinienem dodać:

Więc proponuję wywołać autora @artur

Dałem znać autorowi, że przeniosłem temat z YT właśnie tutaj. Czekam cierpliwie.

Jeśli popełniłeś jakąś literówkę i w wyniku tego wprowadzone poświadczenia dla aplikacji są nieprawidłowe to usuń te błędne i dodaj raz jeszcze.

@Nowak problem aktualny?

Niestety nie mam jak tego zrobić bo przy dodawniu integracji gdzie powinien się pojawić ekran do wprowadzenia danych klient i hasło wyskakuje monit o blokadzie. Nie wiem jak można by ,wyzerować" okno początkowe integracji w HA przy dodawaniu tej integracji, żebym mógł wprowadzić dane. Jeśli z integracji w HA wybiorę jakąś inną z listy Google to mam ekraz z możliwością wprowadzenia identyfikatorów a w tej tj Calendar mam od razu strzał, że blokada. Jak napisałem powyżej.

A w Ustawienia → Urządzenia i usługi → trzy kropki górny prawy róg … w poświadczeniach masz te błędne ?
sq1

1 polubienie

Mam, dokładnie jak napisałeś. Mam tam zaznaczyć i usunąć?

Ja tak bym zrobił, po usunięciu, trzeba wykonać “uruchom HA ponownie” i ponownie dodać integrację z poprawnymi poświadczeniami.

@artur tak aktualny. Ale może bliżej rozwiązania :smile:

@MariuszAK zaraz wykonam i wracam z wynikiem

Wynik jest taki, że po wykasowamiu Pojawiło się okno do wpisania poświadczeń. Dodałem integrację od nowa, wprowadziłem dane i niestety ponownie ekran z info o blokadzie taki sam jak był.
Zrobiłem to dwu krotnie dla pewności . Za każdym razem ponowne uruchomienie HA ale efekt ten sam.
Idziemy w dobrym kierunku jednak

Czy dane poświadczeń, które wpisujesz są poprawne ? Dobrze zapisałeś/skopiowałeś ze strony konfiguracyjnej w google ?

No właśnie, żeby być pewnym, że dobrze skopiowałem zrobiłem to dwa razy i dopiero napisałem jaki efekt.
Jak zobaczyłem okno z danymi do wprowadzenia to już byłem pewien, że się powitam z gąską ale nie…

Prześledź jeszcze raz proces tworzenia czy aby wszystkie kroki wykonałeś poprawnie np. interfejs API dla kalendarza włączyłeś, na stronie ekran logowania oAuth w adresie URI ( [https://my.home-assistant.io/redirect…] nie wpisałeś czasem swojego HA ? Gdzieś popełniony jest babol.

może więcej jak 7 ? przełączyłeś do środowiska produkcyjnego ?

Też myślę, żę najlepiej będzie od samego początku to jeszcze raz przejść. Choć na teraz to mogę powiedzieć, żę API jest włączone i adres uri wpisałem taki jak powinien być (a nie swój adres HA)

więcej jak 7? - co masz na mysli?

jeśli więcej niż 7 dni a nie przełączyłeś do środowiska produkcyjnego token wygasa.