Integracja LCN/Domiq

Czołem koledzy,
Jestem początkującym użytkownikiem HA i oprócz dodawania integracji automatycznych oraz wizualizowania ich encji za pomocą kart, jestem kompletnie zielony w bardziej skomplikowanych integracjach. A do takich niestety należy integracja z LCN, która co prawda jest wspierana ale wymaga modułu LCN-VISU, który jest kosztowny, lub modułu Domiq (który posiadam), ale w tym przypadku wymagana jest magiczna dla mnie wiedza programistyczna, której póki co nie ogarniam.
Mam nadzieję na uzyskanie pomocy od szanownych kolegów w zakresie połączenia LCN/Domiq z HA poprzez np, MQTT, bo akurat gdzieś wyczytałem że to jest jak najbardziej możliwe (GitHub - etobi/domiqtt: Connects to a Domiq Base (LCN) and translate from and to MQTT.).
Niestety taki zieleniak jak ja potrzebuje instrukcji krok po kroku, (bez skrótów myślowych) co po kolei zrobić żeby taka integracja zadziałała.

Pozdrawiam i liczę na pomoc
Rafał

Tylko Ty wiesz dokladnie o czym piszesz, ja (inni) muszę najpierw przeszukać internet żeby trafić na te informacje, które Ty posiadasz po nosem, tracę przez to niepotrzebnie czas a nie lubię tracić czegoś czego nie mam dużo :slightly_smiling_face:. Bez dodatkowych technicznych informacji, linków do produktow, do dokumentacji nie ruszymy dalej.

Przepraszam, masz rację. Już wyjaśniam.

LCN to system inteligentnego budynku, podobny do KNX/EIB, z tą różnicą że komunikacja pomiędzy modułami odbywa się przy wykorzystaniu jednej z żył tradycyjnej instalacji i nie trzeba układać kabla magistralnego. Oczywiście najlepiej wszystko działa kiedy instalacja jest wykonana w modelu gwiazdy i ja tak właśnie mam. Wszystkie obwody zbiegają się w rozdzielni i tam mam zamontowane moduły LCN.
Więcej na temat LCN można znaleźć tutaj: https://www.lcnpolska.pl/ i tutaj: LCN - LCN.eu LCN.eu.
Mój LCN steruje oczywiście oświetleniem, gniazdkami 230V (można włączać i wyłączać konkretne obwody) oraz roletami.