Integracja Node-RED z mikrotikiem i możesz wszystko :)

Witam.
Jestem nowy w temacie HA i nodereda ale jak już sobie coś ubzduram to dążę konsekwentnie do zakończenia. Widziałem w HA integrację z Mikrotikiem ale szczerze mówiąc nic ona nie daje takiego co było mi potrzebne. A co konkretnie chciałem zrobić?

  1. Wyświetlić Status mikrotika w HA ( pamięć, %procesora, i inne statystyki)
  2. blokować dzieciakom Internet (www, telewizor, komputery ) w godzinach szkoły zwłaszcza w okresie nauki - czyli zabawa regułami na firewallu
  3. czytać logi z routera i informować o błędach.

Tyle w planach a teraz co będzie potrzebne.

  1. Wymagany działający nodered. tego nie będę opisywał.
  2. uruchomienie na mikrotiku api oraz (bo jestem faszystą jeżeli chodzi o bezpieczeństwo) założenie użytkownika o nazwie API oraz ograniczenie go do adresu naszego HA aby nikt inny nie mógł się nam wbić na router.

Wszystko co tu opisuję jest banalne i pewnie wielu macherów z forum zrobi znacznie więcej niż ja.

Cytując Artura … “A więc zaczynamy”
uruchomienie usługi API
Logujemy się do mikrotika i przechodzimy do IP → services → uruchamiamy usługę api na porcie 8728.

WIEM! lepiej było by uruchomić api-ssl ale tego nie udało mi się zintegorwać z noderedem wiec pozostajemy przy nieszyfrowanym API.

  1. założenie konta i ograniczenie go.
    Przechodzimy do zakładki system → users
    klikamy add i wypałeniamy… w miejscu allowed Address podajemy ip naszego HA.

koniec zabawy na mikrotiku (na razie) teraz do nodereda.

  1. dodanie noda do łączenia się z mikrotikiem
    klikamy menu → manage pallete → install
    tam w wyszukiwarce znajdujemy node-red-contrib-mikrotik i instalujemy.
    teraz w zakładce network powinniśmy mieć noda o nazwie mikrotik

  2. konfiguracja noda mikrotik.
    klikamy na noda i klikamy w add new mikrotik device

i uzupełniamy danymi naszego routera oraz danymi konta do logowania

A teraz czas na zabawę. mamy od razu kilka możliwości