Planem byłoby wstawić WZ1 za 230V i dodatkowy zasilacz AC/DC, za nim wyłącznik do “Push DIM” w WZ1 i dalej do ledów.
Jednakże, mam kilka wątpliwości i nie mogę znaleźć na nie odpowiedzi.
Czy mój wyłącznik w ogóle by zadziałał z WZ1? Sam w sobie jest tylko pośrednikiem i nie przerabia na AC/DC. W związku z tym zasilany przez 230V, musiałby mieć za sobą również zasilacz AC/DC, który by szedł do “Push DIM”. Jednakże, czy “Push DIM” w ogóle przyjmie coś takiego? Czy też musi być koniecznie jakiś “pasywny” przełącznik?
Czy w ogóle potrzebuje tego drugiego zasilacza 80W za WZ1 czy lepiej LEDy wpiąć od razu do WZ1?
Jakiej mocy zasilacz AC/DC powinienem dobrać do WZ1? Teoretycznie z obudowy wynika, że min. 60W, ale jak to jest w praktyce?
Narysuj schemat, to nam ułatwi życie (opis zagmatwałeś do granic możliwości).
Linki do dokumentacji sprzętu, a nie do sklepów też by się przydały.
Dobrałeś moim zdaniem niewłaściwy sprzęt (sterownik Zigbee - ten WZ1 powinien mieć zasilanie zawsze, nie ma wejścia sterowania lokalnego, więc jest do bani do takich zastosowań), rozwiązanie zgodne ze sztuką w tym wypadku to czujka Zigbee i integracja na poziomie sieci Zigbee (można zbindować 2 urządzenia bezpośrednio, ale skoro lecisz w zaawansowane rozwiązania to pewnie integracja na poziomie HA czy innego systemu IoT)
czekam na schemat, ale WZ1 jeśli masz na myśli taki jak znalazłem w internecie MUSI być zasilany niskonapięciowo (DC od 12V= do 36V=), więc zasilacz nie za, tylko przed WZ1
Takiej by miał nadmiar obciążalności przynajmniej 10% względem maksymalnego obciążenia (nie wiemy co tam podpinasz i w jakiej ilości) sam WZ1 jest w stanie uciągnąć 2 obwody po 5A
więc jakieś 130W dla 12V 260W dla 24V lub 390W dla 36V
zasilacz zawsze może być za mocny, nigdy za słaby, ale jeśli znasz faktyczne obciążenie maksymalne to dolicz te 10% i dodaj z 5W na sam moduł (“na zdrowy rozsądek” powinien się mieścić w 2W, ale naprawdę nie wiem, a nie mam “w ręce”, żebym mógł zmierzyć bieg jałowy).
Zakładam, że tutaj “Zasilacz LED” mógłbym ewentualnie wyrzucić bo WZ1 podawałby prąd bezpośrednio do taśmy LED.
Dokładnie o ten sterownik chodzi i twój temat mnie zainspirował do przerobienia mojego zestawu.
Przydałyby się, gdyby były. Sklep producenta to jest niestety najwięcej co mogę zaproponować. Tego zasilacza już nawet nie mają bo najbliżej co jest to Zasilacz LED 80W Standard plus- Design Light
Wyłącznik zbliżeniowy IR K1 zapewnia bezdotykowe włączanie/wyłączanie obwodu 230V więc w układzie z WZ1 się nie sprawdzi (bo WZ1 musi mieć stałe zasilanie). Rozumiem, że koniecznie chcesz móc włączać/wyłączać LEDy bezdotykowo - “na zbliżenie”?
Zdecydowanie tak. Celem jest rozszerzenie możliwości włączania taśmy niż zastąpienie.
Zależy mi też na jak najmniejszej ingerencji w same szafki i wyciąganie czujnika ponieważ sama kuchnia została zmontowana przez stolarza dosyć niedawno.
Fajnie, że @macek ma ten sprzęt, pisząc pierwszą odpowiedź oparłem się na niewyraźnym zdjęciu samego modułu (i prawdopodobnie wejścia sterujące są na listwie przyłączeniowej po stronie jego wyjść).
To przy okazji może się dowiemy czy jest możliwość zmiany konfiguracji przycisku dzwonkowego na bistabilny (to by mogło ułatwić integrację z jakimś prostym czujnikiem obecności), ale póki co to ja rozwiązania na bazie wspomnianego sprzętu nie widzę, szczególnie że chcesz mieć
W takim razie pozostaje integracja na poziomie automatyki domowej (z jakimś czujnikiem obecności), a nie “bezczelne” odcinane zasilania.
Zmiany konfiguracji chyba nie ma, jednakże pytanie czy dałoby się podłączyć ten czujnik, który mam do czegoś innego lub bezpośrednio do WZ1. Sam czujnik jest na kablu 3 pinowym, który wchodzi w ten “wyłącznik zbliżeniowy”, więc jeżeli to pudełko załączające 230V dałoby się czymś zastąpić, mogłoby popchnąć to do przodu.
Ten czujnik ze zdjęć to wygląda na zwykły czujnik ultradźwiękowy (taki jak w czujnikach parkowania), ale czymkolwiek by nie był, to elektronika go wykorzystująca jest zabudowana razem z zasilaczem.
Może i dałoby się zastąpić to jakąś konstrukcją DIY, ale nie sądzisz że ktokolwiek się tego podejmie jeśli sam nie jesteś w stanie ogarnąć tematu.
Rozumiem, że masz pod niego przewierconą dziurę i jest zamontowany, więc by nie tracić estetyki możesz po prostu na nim przykleić uchwyt magnetyczny dla pilota Zigbee (nie będzie bezdotykowo, ale za to będzie działać).
Zgadzam się, robić coś całkowicie od zera raczej nie jestem zdolny.
Liczyłem na cud jak adapter z 3pin na 2 pin i podłączany prosto do WZ1 lub coś innego w stylu układu scalonego lub jakiejś płytki, która byłaby pośrednikiem między WZ1 a czujnikiem.
Za sterowanie odpowiada Shelly Plus 0-10V Dimmer, do którego podłączamy IR-K1 na wejścia Shelly. Wyjście 0-10V steruje zasilaczem 12V z możliwością ściemniania i nie tylko.