Integracja z PLC Wago

Witam,
Dostałem do moich rąk cała skrzynkę PLC z Wago 750-8202 z demontażu po sieci sklepów. Zastanawiam się jak wygląda integracja z HA takich sterowników. Nie znam się zbytnio na PLC ale z chęcią poświecę dużo czasu na takie zabawy skoro jest zima :slight_smile: Więc tak jak to wygląda z oprogramowaniem. Widziałem integracje Modbus / Node Red ale jak to działa? Czy to HA wysyła komendy do PLC i on jest tylko wykonawcą czy PLC też trzeba jakoś osobno programować pod Node Red? Czy komunikować sie po RS’ie czy to po kablu z LAN idzie? Byłbym wdzięczy jak by mi ktoś powiedział jak ugryźć ten temat

Poczytaj o sterownikach PLC, w przypadku integracji z HA, PLC jest może być elementem wykonawczym, może działać niezależnie od HA zgodnie z zaprogramowanym algorytmem. Wszelkie integracje najlepiej robić po ethernecie, dostępny jest np. Modbus TCP.

Cześć,

polecam filmy użytkownika https://www.youtube.com/user/WagoKurt → masa wiedzy!

Cześć. @Bara47 czy udało się tobie coś w tym temacie?
Mam WAGO 750-8212 i w końcu udało mi się uruchomić Node-RED, bezpośrednio na tym PLC.
Wyjścia na przekaźniki działają, nie wiem jeszcze jak z odczytem temperatury z modułu.

Hej, poddalem sie. Po 4 tyg walki udalo mi sie wgrac MQTT ale sterownik byl mega niestabilny :confused: Z czego korzystales aby zainstalowac Node Red na nim? Przyznam ze projekt porzucilem ale nadal mam kilka pomyslow jak go wykorzystac

Z skryptu od Kurt Braun

ale, nie instalowałem docker-a z tego skryptu, bo na najnowszym firmware od WAGO jest opcja włączenia z WBM właśnie docker-a i to nowszego niż z skryptu.
Najważniejsze to przenieść ścieżkę instalacji obrazów docker-a na kartę SD.
Potem wyłączyłem sobie z WBM, ręcznie PLC Runtime i IO-Check Services
I dopiero wtedy użyłem opcji nr 5 ze skryptu do instalacji kontenerów.

root@WAGO-PCF200:~ docker ps -a
CONTAINER ID   IMAGE                        COMMAND                  CREATED      STATUS                PORTS     NAMES