Jak ustawić sceny dla Xiaomi Mi Bedside lamp 2?

Witam.
Odrazu przepraszam, jestem świeży w temacie, od tygodnia bawię się budowaniem własnego automatycznego domku. :slight_smile:

Pytanie i prośba zarazem o pomoc w zrozumieniu pewnych istotnych rzeczy z punktu widzenia mojej przyszłości w temacie Home Assistanta…
Stworzyłem sobie scenę dla lampki nocnej Mi bedside lamp2 i jak i gdzie mogę dokładnie wpisać parametry światła?? jasność, barwę itd. poniżej printscreen tego co mam w scenie po przypisaniu odpowiedniego urządzenia.

Zrzut ekranu (14)

Dodame, że szukałem ale konkretnego przykładu dla laika nie znalazłem…:frowning:

I jeszcze jedno pytanko. Czy jest możliwe jakkolwiek wystawić scenę do Homekita?
Będę wdzięczny za pomoc.

Trochę nie na temat, ale dla początkujących to idealny jest edytor scen GUI i sugeruję z niego skorzystać.

Przykładowy plik scenes.yaml wygenerowany z GUI może wyglądać tak (to nie są Yeelight) - ten zawiera zaledwie po 2 sceny na żarówkę dla 2 żarówek, pierwsza jest jedynie ściemnialna, druga to RGBW

- id: '1622575447963'
  name: Biurko_60_procent
  entities:
    light.lampka_biurkowa_biala:
      supported_color_modes:
      - brightness
      color_mode: brightness
      brightness: 153
      friendly_name: Lampka biurkowa biała
      supported_features: 41
      state: 'on'
- id: '1622574724108'
  name: Biurko_Zgaszone
  entities:
    light.lampka_biurkowa_biala:
      supported_color_modes:
      - brightness
      friendly_name: Lampka biurkowa biała
      supported_features: 41
      state: 'off'
- id: '1622575681493'
  name: Żyrandol_zielony
  entities:
    light.sufit_jiawen:
      min_mireds: 153
      max_mireds: 65535
      effect_list:
      - colorloop
      - random
      supported_color_modes:
      - color_temp
      - hs
      color_mode: hs
      brightness: 143
      hs_color:
      - 120
      - 100
      rgb_color:
      - 0
      - 255
      - 0
      xy_color:
      - 0.172
      - 0.747
      effect: none
      friendly_name: Sufit Jiawen
      supported_features: 63
      state: 'on'
- id: '1622575742175'
  name: Żyrandol_zgaszony
  entities:
    light.sufit_jiawen:
      min_mireds: 153
      max_mireds: 65535
      effect_list:
      - colorloop
      - random
      supported_color_modes:
      - color_temp
      - hs
      friendly_name: Sufit Jiawen
      supported_features: 63
      state: 'off'

Obsługa edytora GUI sprowadza się do ustawienia stanu (dowolną metodą) wszystkich nas interesujących źródeł światła mających mieć udział w scenie oraz wybraniu ich w edytorze scen i zapisaniu sceny. Powyżej nie chciałem zaciemniać obrazu, więc sceny są bez ikon.

Ten screenshot, który wrzuciłeś to narzędzie developerskie “stany”, a nie edytor scen. Jeśli zamierzasz modyfikować sceny “z palca” to po prostu modyfikuj plik scenes.yaml.
Metoda z definiowaniem scen w configuration.yaml jest przestarzała.

Hint:

      brightness: 153
      state: 'on

oznacza 60% jasności, bo ta wartość zmienia się od 0 do 255

druga żarówka za to świeci wyłącznie na zielono z nieco mniejszą jasnością 56%

      brightness: 143
      hs_color:
      - 120
      - 100
      rgb_color:
      - 0
      - 255
      - 0
      xy_color:
      - 0.172
      - 0.747
      effect: none
      state: 'on

Jeśli modyfikujesz sceny ręcznie to trzeba je przeładować w “kontroli serwera” (w przypadku starej metody konieczny był jeśli mnie pamięć nie myli restart HA).

Jeśli użyjesz nieobsługiwanego trybu koloru, to żarówka się nawet nie zaświeci - dlatego sugeruję edytor GUI.

@szopen Witam i dziękuje za instrukcje. To jest to o co mi chodziło :slight_smile: i nawet działa :slight_smile:
Wielkie dzięki i szacun za wiedzę i chęci pomocy. Pzdr

A jeszcze pytanko jedno mam?
Może ktoś wytłumaczyć po ludzku do czego to się odnosi i jak tym się posługiwać?

supported_features: 41

Narzędzia deweloperskie - Usługi - w polu usługa wpisz “light”
Wybierz z podpowiedzi “Light turn on”
Następnie kliknij w pole “Przejdź do trybu interfejsu użytkownika”
Ustaw parametry oświetlenia . Wywołaj usługę i sprawdź działanie
Jeśli jest Ok " Przejdź do trybu yaml "
Następnie skopiuj treść " yaml"
Dodaj nowy Skrypt - Sekwencja - ( 3 kropki) Edycja w YAML wklej skopiowany " yaml" nadaj nazwę .
Mam nadzieje że będzie działać :grinning:
PS ja tak nie robię, ale ten sposób wydaje się dobry na start z HA

tam jest ładnie opisane

przypuszczalnie podczas ręcznej edycji można usunąć zbędne parametry (ta liczba to akurat zbiór obsługiwanych funkcji przez żarówkę)

trochę inny fragment, ale to wiem, a z supported_features nie eksperymentowałem
przykładowo

      brightness: 143
      hs_color:
      - 120
      - 100
      rgb_color:
      - 0
      - 255
      - 0
      xy_color:
      - 0.172
      - 0.747
      effect: none
      state: 'on

można skrócić do

      brightness: 143
      hs_color:
      - 120
      - 100
      effect: none
      state: 'on

bo ta druga żarówka obsługuje

      supported_color_modes:
      - color_temp
      - hs

@szopen Jeszcze raz pięknie dziękuję. :slight_smile:
Pozdrowionka

Dzięki za info. Twój sposób jest nawet bardzo prosty powiedziałbym ale skuteczny przede wszystkim. Działa bez problemów, dla mnie na początek idealny. :slight_smile: Pzdr

“Na moje oko”, to @krskrab opisał wywołanie usługi, a nie sceny.
Zasadniczo nie ma to wielkiego znaczenia, ale np. w przypadku zdefiniowania kilku scen zawierających więcej świateł niż jedno, w których zmieniają się żarówki zgaszone, sceny są wygodniejsze, bo nie ma znaczenia kolejność ich wywoływania (a np. usługa zapalająca światło nie zgasi żarówek).