Czy ktoś się orientuje w jaki sposób wysłać komunikat głosowy z HA na smartfona z wykorzystaniem integracji Google Cast?
Z apki mobilnej mogę wygenerować komunikat głosowy odtwarzany w głośniczku smartfona, ale wyłącznie z poziomu poniższego okienka otwieranego w aplikacji mobilnej HA:
Czy można zrobić to samo z poziomu HA (np. komunikat zdefiniowany w funkcji w NR). Jak zaadresować głośniczek w smartfonie, skoro nie ma takiego urządzenia/encji w samym HA?
Chyba nie ma takiej możliwości. Ja używam powiadomień TTS. Introduction | Home Assistant Companion Docs
Wygląda więc na to, że zbliżyliśmy się do jakiegoś rozwiązania . Ale jak to zrobić w NR?
Nod call-service
z domeną notify
potrafi wysłać wiadomość na smartfona ale tylko w postaci tekstu.
Patrząc na treść wskazanego przez Ciebie linku należałoby odpowiednio zdefiniować właściwość data
w powyższym oknie. Ale jak?
Z kolei usługa google_say
wymaga podania identyfikatora odtwarzarza (entity_id
powinien wskazywać jakiś media_player
), ale głośnik smartfona nie jest przecież media-playerem w rozumieniu HA.
- W ustawieniach telefonu poszukaj opcji Ustawienia zmiany tekstu na mowę. Wybierz lektora PL, prędkość itp pod swoje preferencje. Odtwórz dźwięk testowy że działa.
- W linku wyżej jest przykład jak wysłać powiadomienia na TTS.
W skrócie
data:
message: "TTS"
data:
tts_text: "Motion has been detected"
W NR Call service “Notify”, node funkcyjny będzie to:
msg.payload =
{
"data": {
"message": "TTS",
"data": {
"ttl": 0,
"priority": "high",
"tts_text": "Powiadomienie testowe",
"media_stream": "music_stream"
}
}
}
return msg;
media_stream to kanał dźwięku na którym chcesz puszczać powiadomienie. Trzeba pamiętać aby nie był ściszony w telefonie ew regulować głośność przed puszczeniem wiadomiści.
Zadziałało bardzo ładnie! Jedyny problem w tym, że w smartfonie (Samsung SM-A125F) nie mam możliwości wyboru lektora PL.
EN, DE, ES, RU, FR, IT - proszę bardzo! Ale PL - niestety brak.
Można mieć TTS różnych dostawców zainstalowane i tam wybierasz jakie chcesz. Masz zainstalowane od Google?
Speech Services by Google
Jest! Znalazłem! Działa po polsku! Brawo TY!
Bardzo dziękuję Ci za wszystkie wskazówki i podpowiedzi
Ewentualnie można wysłać tekst na kanał alarmowy: {"media_stream": "alarm_stream_max"
}, wtedy telefon będzie głośno gadał niezależnie od poziomu wyciszenia/głośności strumienia music_stream
.
Są dwie możliwości:
- “normalny” alarm - telefon może być wyciszony, zablokowany, ustawiony DnD - Text To Speech Alarm Stream
- “max” alarm - jak poprzednio ale bardzo głośno - Text To Speech Alarm Stream Max Volume
Trzeba na bieżąco czytać zmiany w dokumentacji bo format powiadomień cały czas się zmienia, jak telefon przestaje powiadamiać/gadać to napewno po aktualizacji HA i/lub aplikacji HA na telefonie dlatego dobrą praktyką jest powiadomienia krytyczne przesyłać także w formie powiadomień persistent.
parę postów wyżej masz odpowiedź
Mam samsunga i u mnie również nie ma PL do wyboru
tutaj jest odpowiedź.
Ja także początkowo myślałem, że to kwestia kodu w HA, tymczasem to usługa Google wymaga konfiguracji językowej. Problem rozwiązany.
Dziękuję, wystarczy ustawić w telefonie i wszystko działa w j.polskim