Jak zainstalować ponownie (naprawić) niedziałający HA?

Witam, mam HA na Debianie w Dockerze na HP T620. Działało wszystko przez 2 lata, i nagle przestał reagować Home Assistant (nie łączy się z IP, nie działają automatyzacje). To chyba jakiś problem z samym HA, bo Linux działa, łączę się z maszyną przez Putty. Wcześniej miałem dostęp do plików z laptopa przez Sambę, ale to też przestało działać. Niestety nie znam się na Linuksie, więc nie wiem co mam zrobić, co sprawdzać. Chciałem zainstalować ponownie sam HA i potem przywrócić kopię z Google, ale nie znalazłem nigdzie opisu jak to zrobić (chodzi o ponowną instalację).
Czy mogę prosić o nakierowanie mnie na sposób działania?
Grzegorz

Masz wcześniej wątek o natywnej instalacji. Działa doskonale na HP T620.
https://forum.arturhome.pl/t/instalacja-natywna-bare-metal-golas-home-assistant-os-haos-polowa-2022/3777/67
Odtworzenie potem instalacji z backupu też zadziałało mi bez problemu.

Edit: Jak masz już Debiana to połowa roboty odpada.

No tak, przeglądając różne wątki skłaniam się do tego rozwiązania, bo w ogóle chyba warto by było się na to przesiąść. Wszystko długo działało bez problemów, więc myślałem że po prostu ‘odświeżę’ instalację i będzie dalej ok. Nie jestem fachowcem, a domyślam się że kilka rzeczy będę musiał konfigurować od nowa (dużo pracy mnie kosztowało żeby to zrobić). Ale chyba tak będzie najlepiej.
Dzięki.

A tak w ogóle to kombinowałem jeszcze i udało mi się uruchomić HA - poleceniem w Putty: docker restart homeassistant
Ale i tak nic mi nie działa, większości rzeczy nie ma, nie da się wejść do Supervisora, nie da się odtworzyć backupu, a nawet zrestartować Home Assistanta. Nie ma dodatków, nie działa połowa integracji, w większości ustawień wyskakuje unknown_error. Więc chyba nic mi to nie dało.
Pozdrawiam, Grzegorz

Nie napisałeś jaką wersję Debiana masz. Do jakiej wersji upgradewałeś HA. W pewnym momencie był problem z przestarzałą wersją Docker.

W Putty mam tak: