Mam kamery Tapo C210 i chciałem, żeby zdarzenia z nich nagrywały się na moim dysku sieciowym.
Dodatek motioneye zainstalowałem, ale brak obrazu z kamery.
Czy sam dodatek trzeba jeszcze skonfigurować jakoś, ja zostawiłem wszystko domyślne. Czyli włączone SSL i wyłączony port 7tyś coś tam
Mam utworzone konto w każdej z kamer, żeby móc uzyskać protokół RSTP
Po wpisaniu IP kamery z portem 554 w motioneye odnajduje kamerę, ale nie wyświetla obrazu. Po wpisaniu IP kamery oraz usera i hasła też się nic nie zmienia i brak obrazu nadal
Udało mi się nawet podłączyć dysk sieciowy po wpisaniu w ustawieniach kamery IP dysku i udziału sieciowego, wszystko ładnie się odnalazło
Nie wiem gdzie jeszcze grzebać, by obraz się pojawił
Kamerki mam też zintegrowane poprzez integrację z HACS Tapo Cameras Control, ale jednak chciałem, żeby zdarzenia z kamer zapisywały się na mojej chmurze, a nie na karcie z kamery lub chmurze od dostawcy kamer
Widok z kamery jest szary i jakiś napis w lewym górnym rogu nic więcej
Jeśli twój problem nie jest w 100% identyczny z jakimś już opisanym twórz osobny wątek, to zapobiega tworzeniu tasiemców w których czytelnik i tak nic nie może znaleźć…
Brak obrazu w motionEye może wynikać z wielu różnych przyczyn.
Z moich obserwacji wynika, że jednak najczęstszą jest zdefiniowanie kamery na podstawie streamu, który w ogóle nie istnieje…
Wtedy objawem jest utworzenie kamery “nie zawierającej ścieżki obrazu”
Jakieś minimalne sprawdzenie aktualny motionEye realizuje, więc przy podaniu danych zupełnie z czapy nie powinien utworzyć kamery, niestety inne problemy są też możliwe - jak np. niezgodność kodeków, czy wręcz źródłowy kodek poza zakresem możliwości obliczeniowych sprzętu na którym masz HA, podobnie bywa z problemami związanymi z autoryzacją.
Proponuję na początek skonfigurować stream w kamerze jako h264 i o stosunkowo niskiej rozdzielczości, a dopiero po uzyskaniu działania zmienić parametry na takie jak chcesz osiągnąć, czy C210 dysponuje 2 (lub więcej) streamami?
Z tego co producent pisze to ma dwa protokoły strumieniowe
ONVIF: 2020
RTSP: 554
Ale w zaawansowanych ustawieniach kamery w aplikacji jest mowa tylko o RTSP jeśli utworzy się konto
Konta utworzone, ale ścieżki nigdzie nie ma
Poszukam coś jeszcze na forach TP-Linka może ktoś, coś
Dzięki, bo trochę mnie nakierowałeś czego szukać
A może mieć jeszcze znaczenie to, że mam te kamerki w aplikacji dedykowanej ustawione na rozdzielczość max 2K?
Swoją drogą ani RTSP ani ONVIF nie są protokołami, które bezpośrednio przesyłają jakiekolwiek wideo, to są tylko protokoły sterujące przesyłaniem mediów, więc wymagają się dogadania obu stron połączenia jaki faktycznie będzie przesyłany stream.
W końcu pokazały się obrazy z kamer natomiast pojewil się kolejny problem. Nie mogę podłączyć dysku sieciowego pod te kamery w motioneye
Wcześniej jak nie było obrazu, bo błędnie wpisywałem ścieżkę strumienia to dysk mi się udało pod taką “kamerę” podpiąć
Teraz wpisuje dokładnie to samo, ip dysku, usera, pass i nazwę udziału, niestety podczas testu wyskakuje błąd połączenia
Ehhh, jak się jedno usprawniło to kolejne leży
Dobrze, że zajmuje się tym hobbistycznie, bo jakbym miał pracować w IT to by mnie krew zalała, jestem zbyt niecierpliwy
Edit:// udało się dodać dysk w ścieżce dostępu wystarczyło podać samo IP bez http
Gdybyś pracował w IT to byś miał tą kluczową wiedzę, której brak był strzałem w kolano, ale za to teraz możesz pomóc koledze, który nie zna linków do strumieni.
I to w jakiś przystępny sposób, bo teraz doskonale wiesz czego nie wie większość ludzi.
Jeden z tych adresów musisz wpisać w motioneye jak dodajesz kamerę
Wybierasz kamera sieciowa i tam wpisujesz w url jeden z powyższych linków
Do tego podajesz konto kamery, które musisz utworzyć w aplikacji Tapo i to wszysko, obraz powinien się pojawić