Klient <nieznany> zamknął połączenie

Cześć wszystkim. Ogólnie to mam problem z “Encja jest niedostępna” w Home Assistant. Oczywiście po jakimś czasie wraca. Na FB na zadane pytanie koledzy odpowiedzieli, że może być problem z konfiguracją sieci i z MQTT. Po sprawdzenie logów w Mosquitto mam takie zapisy (to jest tylko część)

2024-03-06 08:39:23: New connection from 172.30.32.2:48082 on port 1883.
2024-03-06 08:39:23: Client <unknown> closed its connection.
2024-03-06 08:41:23: New connection from 172.30.32.2:43344 on port 1883.
2024-03-06 08:41:23: Client <unknown> closed its connection.
2024-03-06 08:43:23: New connection from 172.30.32.2:39552 on port 1883.
2024-03-06 08:43:23: Client <unknown> closed its connection.
2024-03-06 08:45:23: New connection from 172.30.32.2:33856 on port 1883.
2024-03-06 08:45:23: Client <unknown> closed its connection.
2024-03-06 08:47:23: New connection from 172.30.32.2:53414 on port 1883.
2024-03-06 08:47:23: Client <unknown> closed its connection.

Jaka może być przyczyna i jak znaleźć tego klienta co chce się podłączyc.
Piszę dalej, ponieważ co się zmieniło. Zmieniłem Cloudflare i wróciłem na Tailscale i problem zniknął. Czy to mozliwe?

  1. musiałem edytować twojego posta, zobacz jak to robić prawidłowo (bo widziałem, że próbowałeś, ale cudzysłowy to nie to…)
    Jak prawidłowo zamieszczać YAML, inny kod lub logi w postach na forum

  2. dostarczasz zbyt szczątkowe informacje by ktokolwiek mógł coś rozsądnego z tego wywnioskować, brakuje informacji które sam rozumiesz per se bo znasz konfigurację swojej instalacji ale my jej nie znamy

  3. to w sumie mógł być atak (lub próba ataku) skoro np. być może używając cludflare wystawiasz w internecie swoją instalację bez zabezpieczeń (tailscale zapewnia, że nie wystawiasz instalacji publicznie)

1 polubienie

Dziękuje za pomoc. Tak własśnie myslałem ale chciałem jakiegoś potwierdzenia. CF zakładałem, aby mieć możliwość używania komend głosowych w HA, ale chyba niewarto. Dzieki i pozdrawiam.

Nie wystawiasz całej instalacji tylko port https (443), jedynie Cloudflare na porcie http (80) robi przekierowanie (HTTP/1.1 301 Moved Permanently) na port https (443), żaden inny port lokalny z HA (np. Supervisor na porcie 4357) lub inny z dodatków (np. MQTT na porcie 1883) nie są dostępne z internetu.
Sprawdziłem, zweryfikowałem, tylko port https jest otwarty przy integracji Cloudflare.
Jeżeli integracja zostanie wyłaczona a nadal jest skonfigurowana w Cloudflarze to po wejściu na strone HA (po publicznej nazwie) dostajemy komunikat:

Publiczna nazwa HA nadal wtedy odpowiada na ping.

2 polubienia

Ale to nie jest żadne potwierdzenie - tylko potencjalna teoria (teoria ataku była prawdopodobna, skoro sam nie wiesz o ruchu generowanym przez siebie), @macek przetestował i zaprzeczył atakowi, no i najważniejsze wierzę mu.

Sam nie robiłem eksperymentu czy uda się dostać do portu 1883 z zewnątrz wykorzystując cloudflare, więc wychodzę z założenia, że masz po prostu błędną konfigurację…

Sprawdziłem u siebie i też tak mam, nie zauważyłem żadnych problemów w sieci. Adres IP 172.30.32.2 należy do dockerów HA, trochę poszukałem i jest sporo na ten temat, poczytaj najważniejszy wątek Unknown client connecting to MQTT broker · Issue #51603 · home-assistant/core · GitHub i jego rozwiązanie:

frenck commented Jun 8, 2021

That is the supervisor checking if the add-on is still responding as part of a health check. This is expected, not a bug and actually good.

Tłumacząc:
"Oznacza to, że nadzorca sprawdza, czy dodatek nadal odpowiada w ramach kontroli stanu. Jest to oczekiwane, nie jest to błąd i jest naprawdę dobre.". Jak chcesz się tych logów pozbyć to odznasz sobie to poniżej i już nie będą sie pojawiać ale uwaga: dodatek sam sie nie zrestartuje jak się zawiesi, coś za coś, decyzja co zrobisz i tego konsekwencje (bo to zawsze “para :wink:”) należą do Ciebie.

Dobrze, że nie mam dostępu (bo nie mam konta na FB ) do tych “teorii co i dlaczego nie działa” bo bym wyszedł z siebie i stanął obok :grin:.