Otrzymany token wpisałem do pliku konfiguracyjnego. Restart HA powoduje mi pojawianie się błędu:
’ File “/usr/src/homeassistant/homeassistant/setup.py”, line 193, in _async_setup_component
result = await asyncio.wait_for(task, SLOW_SETUP_MAX_WAIT)
File “/usr/local/lib/python3.7/asyncio/tasks.py”, line 442, in wait_for
return fut.result()
File “/usr/local/lib/python3.7/concurrent/futures/thread.py”, line 57, in run
result = self.fn(*self.args, **self.kwargs)
File “/config/custom_components/smartthinq/init.py”, line 69, in setup
client = wideq.Client.from_token(refresh_token, region, language)
File “/usr/local/lib/python3.7/site-packages/wideq/client.py”, line 210, in from_token
client.refresh()
File “/usr/local/lib/python3.7/site-packages/wideq/client.py”, line 192, in refresh
self._auth = self.auth.refresh()
File “/usr/local/lib/python3.7/site-packages/wideq/core.py”, line 371, in refresh
self.refresh_token)
File “/usr/local/lib/python3.7/site-packages/wideq/core.py”, line 299, in refresh_auth
raise TokenError()
wideq.core.TokenError ’
zainstaluj dodatek: https://github.com/ollo69/ha-smartthinq-sensors dziś coś poprawili i mój klimatyzator został dodany do HA. Ważne żeby założyć konto a nie logować się przez portale społecznościowe.
jak widać najświeższe jest zaledwie sprzed miesiąca, co w świecie open-source jest porównywalne do świeżutkich ciepłych bułeczek prosto z pieca w piekarni
(i nie mówię tu o współczesnych marketach tylko o prawdziwej piekarni)
Jeśli nie ma świeżych wydań (tj. są jakieś sprzed pół roku, roku czy starsze) to warto sprawdzić czy jest jakikolwiek ruch w projekcie, np. wchodząc we współtwórców, tu to jest na bogato (mnóstwo współtwórców i dość aktywny projekt)
Ale często jest tak, że trafisz na jakiś niszowy projekt, którym zajmuje się jedna osoba i nie ma pomocy znikąd… a wtedy można sprawdzić gałęzie (branche) czy w ogóle spojrzeć na ostatnie daty edycji jakichkolwiek plików.
Tutaj to już wiele widać nawet z poziomu HACS, bez zaglądania na repo
Ważne: Komponent nie będzie działał, jeśli zalogowałeś się do aplikacji ThinQ i zarejestrowałeś swoje urządzenia za pomocą konta w sieci społecznościowej (Google, Facebook lub Amazon).
jest też rozwiązanie problemu (jeśli było owiązanie społecznościówką)
Aby użyć komponentu, musisz utworzyć nowe niezależne konto LG i upewnić się, że zalogowałeś się do aplikacji ThinQ i powiązałeś z nią swoje urządzenia. Jeśli podczas konfiguracji otrzymasz komunikat „Nie znaleziono urządzeń SmartThinQ”, prawdopodobnie Twoje urządzenia są nadal powiązane z kontem sieci społecznościowej. Aby rozwiązać ten problem, wykonaj następujące czynności:
usuń urządzenia z aplikacji ThinQ
wyloguj się z aplikacji i zaloguj ponownie za pomocą niezależnego konta LG
co do ostrzeżenia to znalazłem to na jednym z filmów na YT, ja jakiś czas temu zarejestrowałem klimę w apce w chmurze aby mieć do niej dostęp, jak uruchomię tą integrację to spróbuje skasować konto w chmurze LG
No cóż, odnośnie problemów z internetem GSM zarówno na wygwizdowiu, jak i w centrach wielkich miast, mam duże doświadczenie, ale to temat na osobny wątek.
mem neta linkie radiowym dosyłaniem z obszaru mocno wypełnionego różnymi antenami i często zrywa połączenie
z gsm myślałem ale aktualnie myślę bo jest to internet limitowany ( oprócz tmobile)
Integracja pochodzi z komponentu niestandardowego stąd nieco ostrzegawczy kolor (czasem w takich komponentach zdarzają się poważne niedoróbki, kiedyś wielu użytkowników kończyła zabawę z takimi komponentami na reinstalacji HA, teraz HA ma już sprawniejsze mechanizmy ochrony przed błędami ale czasem trudno znaleźć przyczynę dziwnego zachowania - przykład sprzed paru dni)
Integracja do działania wymaga połączenia z internetem, niektóre integracje zależą id innych integracji, a wtedy tej ikonki może nie być, a mimo to integracja może zależeć od internetu z powodu integracji z której korzysta.
Uwaga - nie zawsze to oznaczenie występuje - jeśli wiemy, że integracja opiera się na połączeniu chmurowym, a ikonki brakuje należy zgłosić ten fakt autorowi - w pliku manifest.json brakuje takiej lub podobnej linijki
"iot_class": "cloud_polling",
Podczas instalacji taka ikonka oznacza, że integrację trzeba skonfigurować w YAMLu, dla już zainstalowanych oznacza, że zostały skonfigurowane w YAML, a nie w GUI (nieliczne Integracje oferują obie metody konfiguracji).