Kolor ikony buttonu w przypadku lokalnego załączenia urządzenia

Witam i z góry przepraszam, za najprawdopodobniej powielony temat.
Jestem elektronikiem i hobbystą co chodzi o programowanie. Ok do rzeczy.
A i jestem zielony z HA - mój pierwszy raz:)
Zbudowałem kilka urządzeń opartych o ESP oraz protokół MQTT (nie są kopią z internetu)
Do tej pory całe sterowanie oraz interfejs graficzny mam zbudowane w oparciu o NODE-RED. Wszystko działa fajnie ale są pewne problemy z BLE, więc postanowiłem spróbować czegoś innego i trafiłem na Home Assistant.

Zainstalowałem HA, brokera mqtt, dodałem bistabilny button (w helpers) i tak po wciśnięciu buttonu zmienia się jego kolor a urządzenie się załącza, wcisnę drugi raz - zmienia się kolor a urządzenie się wyłączy. Super ale czuję niedosyt.
W przypadku manualnego włączenia lub wyłączenia urządzenia (przyciskiem na urządzeniu) chciałbym aby zmienił się stan oraz kolor ikony na owym buttonie. I zupełnie nie wiem jak to ugryźć. Dodam, że urządzenie w przypadku danego zachowania publikuje w jakim jest stanie i kto ten stan wywołał (lokalnie/zdalnie)

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i prosiłbym aby nie szydzić z mojej niewiedzy. Próbuję rozwiązać, zapewne banalny problem, od kilku dni bezskutecznie.
Pozdrawiam

Zapraszam do lektury na drugim forum, równie bogatym w podstawowe informacje:

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Zaraz zabieram się do lektury. Dam znać jak mi poszło. Pozdrawiam

1 polubienie

Kolega @bartik22 ma rozpracowany ten temat. Może pomoże , bo jest obecny czasem również na tym forum.

Hej
ja używam card-mod:

i wtedy sobie warunkuje buttona:

type: button
tap_action:
  action: toggle
entity: switch.gniazdko6
hold_action:
  action: more-info
show_name: false
icon: 'mdi:pine-tree'
show_icon: true
show_state: false
style: |
  ha-card {    
    background: 
      {% if is_state('switch.gniazdko6', 'on') %} 
        Orange
      {% endif %};
  }
1 polubienie

Witam.