Maszyna pod Home Assistant + kilka innych aplikacji

Cześć! Póki co na wynajmie ale już niebawem własne 4 ściany, więc chce zrealizować moje hmm… marzenie? - o posiadaniu inteligentnego domku :slight_smile: Pewnie jeszcze nie raz będę potrzebował Waszych mądrzejszych głów, natomiast dzisiaj takie ogólne pytanie.
Mój początkowy plan to Home Assistant (Będę chciał wykorzystać 2-3 kamery) + BitWarden + NextCloud(Ze względu na cyrki z Google Drive oraz MEGA…). Początkowo myślałem o NUC, ale zastanawiam się, czy będzie on wystarczający. Słyszałem także o Synology ale nie mam z nim doświadczenia.

Jakiego sprzętu używacie pod Home Assistant’a? - postawiony jest sam jeden na maszynie, czy ma może jakiś sąsiadów w postaci innych aplikacji? - możecie się pochwalić konfiguracją?

Cześć
DELL 9020M MICRO i5-4590T 16GB NOWY SSD 1TB
maszyny:

  1. Homeassistant
  2. FreeNas
  3. Win10 - do zdalnej pracy wew mojej sieci
    i móstwo innych systemów do zabawy, testów (są offline)
  • dodatkowo UPS Kemot prosinus‑700w i akumulator 100ah CaCa do podtrzymania zasilania (starcza mi na minimum 4h pracy bez napiecia zew.)

Cześć Łukasz!
Dzięki za odpowiedź :slight_smile: Powiedz mi proszę, bo jestem świeżak w tego typu sprzętach.

  1. Dysk SSD mieści się wewnątrz obudowy, czy trzeba go położyć obok?
  2. Nie doświadczasz czasami throttlingu?
  3. Orientujesz się, DELL sprzedaje takiego typu sprzęt bez licencji Windows10 - powiem szczerze, że w ogóle nie jest mi potrzebny, a zawsze dorzucają wartość licencji - wolałbym dołożyć trochę RAM’u więcej, niż system którego i tak nie użyję, bo będzie tam stał ProxMox/Linux :slight_smile: