Node-RED w Home Assistant

Witajcie, jestem nowy w świecie HA. Do tej pory Xiaomi bramka V3, oraz ich czujniki odkurzacz światło. Wszystko działa, można sterować pisać automatyzację ale to za mało i czasami muli. Sięgnąłem więc po HA i okazało się ponownie że można lepiej. Okazuje się że Node-RED powinien być celem.
Do tej pory zrobiłem tak;

  • zainstalowałem Dockera (niezbędny do bramki xiaomi)
  • Home Assistant
  • Xiaomi Gateway 3 integration for Home Assistant
    Wszystko działa, odczyt z czujników jest, urządzeniami można sterować, automatyzacja działa.
  • doinstalowałem Repozytorium Node-RED Companion w HACS,
  • dodałem integrację Node-RED Companion w konfiguracji i tu stanąłem
    Z filmów ynika że powinienem wybrać jakieś opcje w konfiguracji ale opcji wyboru nie było skutkiem czego nie mam Node-RED na pasku bocznym i nie mogę tego zrozumieć, pomozecie?

Node red instalujemy z zakładki Supervisor chyba ze masz HA bez Supervisor to wtedy nodered instalujesz z dockera.

jest tylko łącznikiem miedzy HA a NR

HA musisz zainstalować z :
Screenshot - 29.05.2021 , 01_54_48

Niby zainstalowałem i dalej jestem bezradny. Mogę wejść do Node-RED poprzez www, ale w HA nie wiem jak go wywołać. No nic to instalacja testowa, mam kopie karty i backup na dysku, więc mogę psuć do woli :laughing: podsuwajcie mi najbardziej szalone pomysły to je sprawdzę.

Przechwytywanie zawartości sieci Web_29-5-2021_143212_homeassistant.local
Musisz to zaznaczyć

Hej, niestety ja mam instalację na dockerze ze względu na Xiaomi Gateway 3

Xiaomi Gateway 3

urządzenia są fajne, ładnie działają, ale w samej aplikacji z budowaniem automatyzacji jest słabo.
Sięgnąłem więc po HA, a tu okazuje się że z Node-RED można lepiej tylko nie wiem jak go zainstalować w mojej wersji HA.

Tak wygląda mój pasek boczny.