Od razu powiem że jestem całkowicie zielony jak chodzi o NODE-RED. Tyle wiem że jest to język programowania w graficznej formie.
Próbując rozwiązać problem który mnie męczy od pół roku szukałem różnych rozwiązań z których nic nie wyszło.
Problem polega na tym:
Mam uniwersalny pilot Logitech harmony 700. Ogółnie też czekam na dostawę nowego pilota który jest w fazie RC unfolded circle remote 3.
Mam też zestaw kina domowego który obsługuje pilotem uniwersalnym. W pilocie mam kilka rodzajów poleceń makro w którym między innymi pilot zmienia źródło wideo w telewizorze. I tu się zrodził u mnie problem którego nie jestem w stanie rozwiązać.
Posiadam telewizor Philips seria oled818
Pisałem z prośbą do Firmy logitech o pomoc ale powiedzieli mi że do mojego telewizora niema dostępnych tzw Secret code do wywołania HDMI 2 oraz HDMI 3. Doradzili mi żebym zgłosił się do firmy philips z prośbą o udostępnienie zestawu kodów w formacie Pronto HEX
Zgłosiłem się więc do Firmy Philips i dostałem od nich całe zestawienie kodów do TV Philips i między innymi Secret Code do różnych portów ale niestety w formacie RC5 i RC6. Powiedzieli mi że nie są w stanie udostępnić w formacie Pronto HEX. Szukałem różnych rozwiązań typu konwerterowanie RC5 do Pronto HEX ale niestety nie działało to.
Jedna próba już była bliska ideału typu zrobienie makra które wywołuje w telewizorze wyboru źródła wideo i ustawiłem tak żeby przeleciał na samą górę listy a następnie 6 strzałek w dół i enter. Przez chwilę to działało dopóki sama z siebie kolejność na liście źródeł się nie zmieniła.
Już praktycznie straciłem nadzieję ale ktoś mi podpowiedział że istnieje sposób na przełączanie za pomocą protokołu IP. Zacząłem szukać jakiś informacji i trafiłem na artykuł o Node-RED.
Czytałem ten artykuł