Odczyt temperatur z 8 pomieszczeń, 8 piecy CO oraz monitoring pracy silników na kołach pasowych

Cześć,
zakładam nowy wątek ponieważ jestem laikiem w kwestii elektroniki, a chciałbym usprawnić w pewnym stopniu swoją pracę.

Z jakim problemem się do Państwa zwracam:

Potrzebuję mieć możliwość zdalnego odczytu (najlepiej z każdego miejsca na świecie posiadając dostęp do Internetu):
temperatur z 8 pomieszczeń w których temperatury sięgają 80- 85 stopni
temperatur z 8 piecy CO (każde pomieszczenie ma swój piec)
jeśli jest taka możliwość monitorowanie pracy silników dmuchaw pieców (na kole pasowym)

z tego co się zorientowałem potrzebne będą czujniki ds18b20 w postaci sond, płytki esp8266 bądź inne z wifi

ale z czym to podpiąć (pewnie potrzebna będzie bramka którą da się połączyć np. z google home)

Proszę o poradę/ pomysły gdyż ja nie mam wiedzy o układach jakie dobrać, co z czym połączyć aby to sobie poprawnie i stabilnie działało.

  1. potrzebujesz stabilne wifi we wszystkich 8 pomieszczeniach
  2. do obsługi pojedynczego termometru potrzebujesz 1 x ds18b20 i np. Wemos D1 mini (wystarczający)
  3. na tym samym wemosie można dołożyć np. licznik impulsów z koła pasowego - rozwiązania są różne, można też monitorować pobór energii przez silnik dmuchawy w ten sposób monitorując działanie dmuchawy - wszystko zależy od rozwiązania problemu mechanicznego - może byc magnes i czujnik hala itp - kwestia inwencji.

Jak podłaczyć termonetr 18b20 do wemosa znajdziesz bez problemu na YT - ogólnie są tony poradników wideo wraz ze skryptami, można też oprzeć to wszystko np. na tasmocie, esphome albo EasyESP - nie potrzebujesz nawet serwera Home assistant do tego.

Przykład zastosowania termometru wraz ze skryptem w tasmocie u kolegi isom1266 Pilot do sterowania klimatyzacją na bazie ESP-8266 - YouTube

Dziękuję za odpowiedź
stabilne wifi jest w każdym pomieszczeniu
Już zapoznaję się z przesłanymi informacjami

Edit: