Pilot Tradfri - Pełne wykorzystanie funkcji

Witam Was serdecznie,

z góry przepraszam jak palne jakieś głupstwo jednak jestem bardzo, bardzo początkujący.

Do sedna!

Wziąłem się za node-red i pilota Tradfri ( tego starego ) by wykorzystać to co znalazłem w tym poradniku

https: //notenoughtech.com/home-automation/mapping-ikea-tradfri-remote-in-nodered/

Mam nadzieję że mogę wkleić tutaj tego linka, problem polega na tym że po przepisaniu zgodnie z tym poradnikiem odnoszę wrażenie jakby nie sczytywało statusu STATE

NIe mam niestety bladego pojęcia co robię źle i byłbym niesłuchanie wdzięczny za podpowiedź sugestie bo już mnie krew zalewa :slight_smile:

Zrzut ekranu 2023-02-7 o 13.15.38

Trudno powiedzieć na podstawie wycinka - kluczowe są trzy pierwsze linijki.
Co zawierają i czy w ogóle istnieją zmienne activeDevice device_state ?
Czy w swoim kodzie masz gdzieś zapis to tych zmiennych?

OK, źle zacząłem. Wkleję to co mam w nodach

Zrzut ekranu 2023-02-7 o 13.15.38




Tam masz taki ZigbeeDevices ustaw to w trybie “once at …” bo prawdopodobnie nie istnieje zmienna “Zigbee Lights”.
Co dzieje się ze zmiennymi można zobaczyć w taki sposób
https://nodered.org/docs/user-guide/editor/sidebar/context
Wiem, że już egipcjanie używali pisma obrazkowego… ale staraj się na przyszłość zamieszczać kod, który można edytować - a obrazek pomocniczo. Istnieje też możliwość dołączania procesu jako plik .json

Chyba, że chodzi o podkreślony czerwonym wężykiem state ? - to trzeba w sposób jawny zadeklarować var state="" na początku. Nie jest to aż tak błąd aby uniemożliwić działanie.

W HA masz gotowca instalowanego z HACS ► Integracje
Screenshot - 07.02.2023 , 19_14_58

Screenshot - 07.02.2023 , 19_15_51

2 polubienia