Problem z konfiguracją kamery Reolink 410W w Homeassistant i dedykowanej aplikacji

Dzień dobry

Szukałem jakiegoś rozwiązania dla mojego problemu, ale nadal nic nie znalazłem.
Jeśli chodzi o aplikacje to jeśli wyjdę z sieci domowej, to znika komunikacja.
Może macie jakiś pomysł co jest nie tak.




Jeśli dodajesz kamerę podając jej IP , to tylko będąc w tej samej sieci masz dostęp, dodajac ją przez podanie UID , czyli 16 cyfrowy - znakowy kod, kamera łączy się przez chmurę i jest dostępna z każdego miejsca.

A jeśli chodzi o HA, to jeśli kamera i raspberry działają w tej samej sieci nie ma możliwości ich dodania w taki sposób, muszę przekierować port na ruterze?

@isom1266 Skanowałem QR kod aplikacją a z tego co czytam to jest to samo, czili po dodaniu kamery do aplikacji w takim stanie jak mam powinno mi działać?

Nie musisz, ale musisz ustawić prawidłowy port, z twoich fotek wynika, że wyłączyłeś http, a próbujesz dodać kamerę po https na porcie 80 , a port dla https masz 443. Najpierw sprawdz w dowolnej przeglądarce czy lokalny adres kamery działa i dopiero próbuj dodać do HA.

W przeglądarce działa 443 a na 80 jest taki błąd:
Nie udało się nawiązać bezpiecznego połączenia

Podczas łączenia z serwerem „192.168.1.28:80” wystąpił błąd. SSL otrzymał rekord przekraczający największą dozwoloną długość.

Jeśli chodzi o HA
na 80: wywala mi ten błąd:


na 443 gdy zaznaczę HTTPS ten:

Na stronie port 443 śmiga:

Pierwszy błąd to nieprawidłowy adres IP , dlaczego wpisałeś 192.168.1.2 ? Skoro kamera ma 192.168.1.28.
Drugi to złe poświadczenia, user i hasło.
Może zobacz jakiś poradnik na YT np 3 Ways To Add Reolink Cameras (HOME ASSISTANT) - YouTube
I wybierz najłatwiejszą opcję dla siebie.

Formatowałem kamerę- proszę się tym nie sugerować
Hasło i login mam dobre, za pomocą tych samych loguję się przez stronę i działa.
Poradnik jest przestarzały, po co mam dodawać przez HACS integracje jeśli jest ogólnodostępna?

Owszem integracja jest już dostępna i domyślnie oczekuje połączenia http , więc wystarczy rezerwacja adresu IP w routerze, tak żeby zawsze kamera dostawała taki sam, nie mylić z ustawieniem stałego IP w samej kamerze , ustawienie static IP w kamerze może powodować problem. Jest to opisane w dokumentacji integracji.
Jak już mamy rezerwację i kamera jest dostępna na porcie 80 w dowolnej przegladarce to śmiało można ją dodać do HA . W zasadzie po podaniu user, hasło, i poprawnym IP kamera zostanie wykryta automatycznie.

Dziękuję, po pracy ustawię stałe IP w ruterze i dam znać czy pomogło :slight_smile:

Nic nie działa.




http://192.168.1.28 a nie https://192.168.1.28:80
Przy połączeniu http, gdy port jest 80 nie trzeba go wpisywać w przeglądarce.
Nie wiem dlaczego się upierasz przy https ?

Przepraszam mój błąd, ale nadal nic.

Edit:

Problem rozwiązany!
Wystarczyło wpisać adres bez początkowego http:// lub https://