Problem z urządzeniem Zigbee (TUYA TS0011)

Jak dla mnie wszystko jest już logiczne. Ten konkretny przycisk Zigbee (bez N) jest w sieci Zigbee urządzeniem typu end device, przesyła dane do coordinator'a (przez router'y). W momencie powrotu prądu, przycisk “loguje” się do sieci Zigbee i wysyła pakiet do koordynatora, którego nie ma bo bramka HA dopiero sie uruchamia - bootowanie systemu, uruchamianie HA, itd trwa dluzej niż uruchomienie przycisku. Wykonując odcinanie zasilania na linii przycisku powodujesz jego restart i ponowne podłączenie do sieci Zigbee, w której już poprawnie działa koordynator.
Wg mnie jeżeli nie bedziesz odcinał zasilania, to po jakims czasie przycisk sam poprawnie się “zaloguje” się do sieci i errory nie będą pojawiać sie w logach, sieć Zigbee została zaprojektowana na takie sytuacje, przycisk jest nadal zparowany z koordynatorem sieci a sam piszesz, że “fizycznie przycisk działa i zmienia status encji w HA.”
A zapewnienie ciągłego zasilania bramce sterującej domem to niestety “must have” przy pewnym poziomie automatyzacji domem.

1 polubienie