Czy spotkaliście się może z problemem wyświetlania widoków w dasboardzie?
U mnie po wejściu do HA z przeglądarki (mozilla, chrome) oraz aplikacji HA, pojawia się taki widok:
Trudno zgadnąć na odległość, może masz błąd w kodzie dashboardu lub wykorzystujesz jakiś niestandardowy komponent lovelace, który się radykalnie zmienił (miał breaking change).
Jeśli chodzi o aplikację androidową, to możesz z poziomu systemu wyczyścić jej cache i/lub (ale wtedy wymaga konfiguracji od nowa!) dane.
Plik konfiguracyjny dashboardu jest parsowany liniowo, więc jeśli masz błąd, to najprawdopodobniej jest on w widoku z ikoną domku (zapewne /home)
Pobawię się, aczkolwiek nie sądzę, żeby to było związane z błędem w widoku, bo w kolejnej karcie bocznej (Ogród) mam też 2 widoki i tak samo pojawia się tylko pierwszy, a na nim najzwyklejsze karty encji.
O, a co gorsze to samo jest w narzędziach developerskich:
Narzędzia deweloperskie nie mają związku z dashboardem lovelace, więc wyczyść ten cache.
To nie musi być cache przeglądarki - przykładowo cloudflare ma własny cache.
Jeśli chodzi o apkę i jeśli jesteś pewien braku związku z komponentami niestandardowymi (no niestety jedyna metoda to je wywalić z konfiguracji, ale możesz po prostu wygenerować dodatkowy dashboard bez wszelkich podejrzanych elementów), to prawdopodobnie masz niezgodność wersji aplikacji z wersją frontendu.
Od paru miesięcy mam podobny zanik zakładek ale tylko w Narzędziach deweloperskich (Chrome).
Zawsze po restarcie HA muszę odświeżyć pamięć przeglądarki (wystarczy F5).
Dziś z ciekawości zalogowałem się pierwszy raz do HA przez Opera i jest dokładnie taki sam problem
Na wielu HA na androidzie działa dobrze- wszystkie zakładki są widoczne
/
Android - przeglądarka Chrome i Opera - wszystkie zakładki są widoczne
/
Tak się dzieje na HA postawiony na VM, na HA postawionym na Raspberry wszystko wszędzie działa poprawnie
Może niepotrzebnie nakreśliłem problem w przeglądarkach, bo nie jest to sedno sprawy. Można odświeżyć i działa.
Problem jest w aplikacji, której nie da się odświeżyć.
Szczególnie wkurwiający jest bark ikon w narzędziach dev
Jak to się nie da odświeżyć danych w aplikacji - da się tak jak opisywałem (wyczyszczenie jej cache powinno pomóc, o ile dane nie są przechowywane w innym cache gdzieś “na trasie” miedzy HA, a aplikacją (np. cloudflare?) i nie chodzi o niekompatybilność danej wersji aplikacji z wersją frontendu).
Równolegle z aplikacją oficjalną z Google Play można zainstalować równie oficjalną (ale nieco okrojoną, bo bez bez GMS!) z F-droid.