Proszę o podpowiedź w jaki sposób mogę zobaczyć co złego dzieje się z moim HA?
losowo nie potrafię się z nim połączyć, niestety najczęściej to się zdarza gdy jestem w pracy więc sprawdzenie czy się nie przegrzewa jest niemożliwe.
Łącze się przez ddns i bezpośrednie IP - bez reakcji. stan ten trwa 2-3h i wszystko wraca do normy. W tym czasie be problemy jestem wstanie połączyć się z routerem lub IVS więc to nie wina zaniku sygnału.
HA postawiony na RPi4B
Jedno z łącz napewno jest preferowane (routing,
metryka kart sieciowych), jeżeli naprawdę nie znasz się na sieciach komputerowych to proponuje wyłączyć Wi-Fi co przyśpieszy analizę problemu.
Do monitorowach parametrów przydaje się czas pracy (uptime) urządzenia i samego HA, do wdrożenia Monitoring Raspberry Pi.
Wczoraj miałem kolejny taki przypadek.
Jak sugerował @Piter rejestrowałem parametry, okazało się, że HA działa nieprzerwanie
Po tym fakcie wyłączyłem WiFi jak sugeruje @macek - zobaczymy czy pomoże.
Zaobserwowałem, że problem występuje tylko przy łączeniu zewnętrznym (lącze się przez ddns ustawionym na routerze z przekierowanym portem 8123), po podjechaniu do domu i uruchomieniu HA w swoim WiFi trochę pomielił i wszystko było OK.
Edit:
@macek
Miałeś rację, wyłączenie WiFi załatwiło sprawę i problemy z połączeniem ustąpiły