Proglem z integracją kamer Tapo

Witam. Mam problem z integracją kamer Tapo. Ustaliłem adres URL na podstawie strony Ispy i zainstalowałem dodatek MotionEye. Podczas konfiguracji podałem adres URL i program znalazł kamerę i widzi ją, ale nie ma obrazu, to znaczy jest jaki na screenie. Może mieliście podobne problemy.

Sprawdź czy będziesz miał obraz na vlc Player.

Dzięki za pewne naprowadzenie. Już działa. VLC upierał się, że potrzebne są użytkownik i hasło. Zacząłem iść w tę stronę. Okazało się, że w aplikacji Tapo na komórkę trzeba udostępnić w opcjach zaawansowanych dostęp dla innych aplikacji niż Tapo. Tam trzeba koniecznie podać użytkownika i hasło. Skonfigurowałem tę opcję i te same hasła wpisałem do MotionEye i poszło od kopa.

Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Czy można jakoś sterować kamerami z poziomu HA. Chodzi mi głównie o ruchy kamery obrotowej. Jest taki dodatek obiecująco brzmiący Tapo cameras control, ale chyba nie działa.

Staraj się dołączać linki do dodatków, integracji, dokumentacji itd, eleminuje to sporo problemów po stronie osoby chcącej pomóc w temacie.

Ta integracja jest dostępna przez HACS. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce HACS Tapo.

A tam możesz kliknąć w “repozytorium” i nam podać tego konkretnego linka…
(a komponenty niestandardowe w HACS są dwa po wpisaniu takiej frazy wyszukiwania)

kluczowa kwestia - w HACS nie ma żadnych Dodatków (co co instalujesz stamtąd to zapewne komponent niestandardowy, lub rozszerzenie lovelace)

ale z mojego straconego czasu wynika, że chodzi o ten

a tam wielkimi jak wół literami mamy

Integration does not work temporarily on firmware build 230921 and higher

i jest to informacja z 2016 roku!
więc kluczowe pytanie jaką masz wersję firmware?
(jeśli aktualizowałeś to zapewne masz nieodpowiednie)

I jak widać takie informacje są niewystarczające, potwierdził to @szopen w poście wyżej i jak zwykle stracił więcej czasu na pomoc niż powinień (sam nadal się dziwię skąd on ma tyle czasu :wink: ) W HACS każda integracja (custom component) ma swój link do GitHuba i to jest najważniejsza informacja dla wszystkich.

Ok. Dzięki za próbę pomocy.

Poddałeś się? Nawet nie podałeś informacji o jakie prosił @szopen.

Nie chcę marnować waszego czasu. Po co mam odpowiadać, skoro w drugim poście napisałem, że chodzi o “dodatek obiecująco brzmiący Tapo cameras control”. Jeśli ktoś tego nie zauważył, to teraz potwierdzam, że to jest to, co znalazł @szopen.

And if you would read below that:

TP-Link is currently working on a new API solution that can be used by this integration in order to receive the new cloud issued token for the camera.

If you wish to use this integration, until this issue is resolved, you will need to either:

1. If your camera still works with integration: Block internet access of camera if you are using firmware build 230921 and higher
  2. If your camera no longer works with integration: Block internet access and factory reset camera or Use older firmware than build 230921 and optionally factory reset camera

Learn more, get latest updates, ask a question or discuss.

And there are also ways to downgrade the firmware on the camera.

Edit.: There is a complete dedicated guide for getting the camera working even if your firmware is effected:

Dzięki. Będę próbował.

Może nie rozumiesz, że po prostu oczekujemy jakiejkolwiek precyzji w zadawaniu pytań, wystarczyło podać linka do repozytorium tego KOMPONENTU NIESTANDARDOWEGO.

Choćbym się skichał przy przeszukiwaniu popularnych repozytoriów Dodatków (a jest ich dużo więcej niż te kilka wbudowanych fabrycznie w Sklep HA), to wśród nich bym tego nie znalazł, bo TO NIE JEST DODATEK!!

Zwróć też uwagę, że nasz kolega @GSzabados zrobił po prostu żywcem copy+paste z Dokumetacji, do której podlinkowałem, więc wydaje się, że nawet nie raczyłeś zajrzeć do dokumentacji projektu (tego komponentu niestandardowego), który pragniesz używać…

I understand your frustration, but I’ve got used to that people not always know what is an integration or add-on. And even there are some add-ons which behave like and integration or vice-versa…

I know very well the Tapo integration, both the camera one (if you scroll down to the bottom on the main page of the Github repo you will understand) and the other ones for sockets, lamps, etc.

And I also know how frustrating it can be when you install an integration and it does not work out of the box. But again, this issue is kind of new, and it is being worked on with Tapo itself.

Thank you for your words of understanding. I don’t have any problems with Tapo. I bought two such cameras and found them to be fantastic. Now I’m replacing the entire system with Tapo. I already have 10 of them in total. I think they are the best cameras on the market. I am impressed with functions such as setting fixed camera observation points, good motion detection zones, recognition of covering and interference with the camera, recognition of a child’s cry and good protection of the SD card in the case of external cameras. There are many other things that I like very much.

In this post, however, I wrote about the problems with Xiaomi cameras, which I consider the worst, precisely because of the closed system and the lack of possibility of integration with other systems. Many functions are completely ill-considered. That is why my two Xiaomi cameras will soon be thrown out of the trash.

EDIT: post po moderacji.

Xiaomi cameras usually have some hacks. People who hacked the firmware to disconnect them from Xiaomi’s cloud.

Tapo unfortunately is not perfect either. The reason of this issue is still part of a long discussion and the resolution relies with Tapo to support 3rd parties.

Może warto podzielić się doświadczeniem z system Tapo?

Brakuje mi jednej funkcji u nich. Chodzi o ustawienie minimalnego odstępu czasowego pomiędzy kolejnymi powiadomieniami.