Potrzebuję zrobić w Home Assistancie przycisk na dashbordzie który będzie wywoływać skrypt. Jestem nieco jeszcze zielony w te klocki dlatego każda pomoc mile widziana.
Najprościej stworzyć pomocnika:
Ustawienia/Ustawienia oraz usługi/ i u góry po prawej pomocnicy i utwórz pomocnika i szukasz przełącznik.
Następnie przez automatyzacje przypiszesz do przełącznika skrypty.
Hej - dzieku za odpowiedź.
Próbowałem stworzyć pomocnika, ale nie bardzo mam jak podpiąć switch bo nie mam go na liście. Stworzyłem w configuration.yaml takie wpisy zamiast poprzednich:
Platforma (dowolna) stanowiąca “główną sekcję” w YAML powinna być tylko raz, więc gdyby ten kod był poprawny, to mógłbyś mieć
switch:
tylko raz
ALE
problem jest następujący - korzystasz także z jakiegoś przestarzałego tutoriala, obecnie platforma commad_line wygląda jak postawiona na głowie, względem archaicznej konfiguracji, którą próbujesz uruchomić - dużo przez ostatnie lata się zmieniło, więc jeśli zaglądasz do tutoriala, czy starego wątku to patrz też do dokumentacji
Jeśli chcesz stosować BB-code zamiast natywnego MarkDown, to znaczniki otwierający [code] i zamykający [/code] muszą być w osobnych liniach, zalecam jednak stosować natywną metodę MarkDown, czyli osobne linie z trzema odwrotnymi apostrofami (znak spod “klawisza tyldy” - zobacz na edycję poprzedniego posta)
Nie wklejaj screenshotów, tekst jest dużo bardziej mile widziany, ale tak, wydaje się to wyglądać poprawnie, tzn. screenshoty są OK jako uzupełnienie, ale wszelkie YAMLe, logi itp. wklejaj jako kod.
Po zmianach wewnątrz configuration.yaml, trzeba zrestartować HA, ale zanim to zrobisz warto przeprowadzić walidację YAMLa
Narzędzia deweloperskie → YAML → SPRAWDŹ KONFIGURACJĘ
(aby mieć w ogóle to menu, to w ustawieniach swojego użytkownika HA musisz mieć wybrany Tryb Zaawansowany)