Witam, może ktoś z elektroników wyjaśni mi co jest w tym urządzeniu tak zwanym “wąskim gardłem” które ogranicza jego maksymalną moc do 3500W ? Czy są to cienkie ścieżki na płytce czy inny komponent?
Zastosowany przekaźnik. 3500W to ok. 15A czyli max ile może wytrzymać bezpiecznik w rozdzielni.
Typowo ma 16A na obwodach gniazdek.
Dzieki za odpowiedź, jesteś elektronikiem albo elektrykiem? Pytam bo chciałbym od kogoś z wiedzą informacje jak zwiększyć bezpiecznie możliwość takiego sonoffa. Dla jasności jestem już wiekowym gościem z prądem nie raz miałem do czynienia i znam konsekwencje. Jesteś w stanie pokazać na rysunku (zdjęciu) który to przekaźnik ?
Jestem, to ta mała czarna lub niesbieska kostka
Najprościej i najbezpiecznie dla Ciebie i sonoffa to zastosować stycznik, którego cewkę 230V zasilić z wyjścia sonoff. Tracisz pomiar mocy ale coś za coś. Bezpośredni pobór więkrzej mocy nawet po bezpośrednich przeróbka i tak może uskodzić pomiar.
https://allegro.pl/oferta/stycznik-modulowy-25-20-230v-20a-25a-1p-2z-1-faz-5990311273
Wiem i tak też robię w dwóch przypadkach, boiler i folie IR bo spaliłem już takich kilka
Pytam czysto “badawczo” czy jest możliwe zwiększyć dajmy na to do 25A ? I tak wiem że jest sonoff pow r3 który ma niby 25A
głownie o to się rozchodzi aby pomiar dalej działał
To nie ma szans - ten sprzęt jest zaprojektowany “na styk” (nawet mieli wpadki tego typu z tym modelem, że zbyt cienkie i niczym nie zbocznikowane ścieżki nie dawały rady z obiecywanymi 16A).
Na upartego dałoby się… ale to nie jest to poprowadzenia na forum za rączkę.
Zastosować przekaźnik SSR zamiast czarnej kostki, co nieco pogrubasić i ostatecznie skalibrować.
Na ile mogło by to działać stabilnie i liczyć poprawnie zużycie,?
Korzystniej będzie wydać kilka groszy na ten R3 niż na remont spalonego mieszkanie/domu.
To tak jakby zapytać, na ile bezpieczny i bezawaryjny w użytkowaniu może być Fiat 126p?
Masz wybór, a i tak usilnie chcesz tym maluchem jeździć.
Nie wiem czemu na forach często usilnie wmawia się komuś co będzie Dla niego lepsze Eksperymenty rozwijają człowieka. A Fiata 126p akurat chciałbym mieć
Bo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia . Każdy ma prawo do własnych decyzji a wypowiedzi innych osób (może) wynikają z ich doświadczenia więc po co popełniać te same błędy albo robić głupoty .
Czasami jak czytam jak osoby utrudniają sobie życie to totalnie tego nie pojmuję, po co tak kombinować, życie ma być proste .
Miałem Fiata126 bis i dojeżdżałem nim do pracy, więc moje doświadczenia są dość traumatyczne.
Mam również Sonoff POW R2 i choć nie mam traumatycznych z nim doświadczeń - nie polecam. Dlatego, że ten sprzęt jest słabo zaprojektowany i wykonany. Nie odważyłem się zbliżać do nominalnych prądów nawet przy grzałce. Właśnie - ważne jest jaki charakter obciążenia będziesz miał podłączony do POW R2.
Już większe zaufanie miałbym do DIY na bazie ESP i PZEM-004, bo jest na przekładnikach.
Do takiego DIY na ESP możesz również bez problemu podłączyć dodatkowe czujniki itp.
Cala ta zabawa to rodzaj hobby, a jak dla mnie bez eksperymentów hobby jest nudne. No może poza tym co dostarcza dużo adrenaliny. Co do błędów to na nich najlepiej się uczyć, na swoich nie na cudzych
Rzemieślnik nigdy nie przekroczy wyuczonych szablonów
Wola Twoja pani
Będziesz potrzebował przekaźnika SSR np.
Ważne aby Input miał od 3VDC a Output 380VAC.
Tu ważna uwaga - taki przekaźnik nadaje się do odbiorów o charakterze rezystancyjnym (grzałka, klasyczna żarówka…) Przy indukcyjnym może się nie wyłączać -ale tego nie jestem pewien.
- Usuń oryginalny przekaźnik.
2.Do płytki podłącz SSR zgodnie w punktach zaznaczonych na obrazku.
Czerwone przewody mogą być cienkie, niebieskie najlepiej zrobić linką min 1.5mm2.
W tym układzie pomijasz wewnętrzny bezpiecznik więc obwód musisz zabezpieczyć na własną rękę.
- Nie wiem jak duże planujesz obciążenie i może trzeba wymienić również zaciski.
Kwestia pomiarów.
Pomiar odbywa się poprzez rezystor 0.001ohm ( to w czerwonym kółeczku) więc gdy nie przekroczysz znacznie mocy to wszystko powinno działać prawidłowo.
Przy obciążeniu znamionowy na nim wydziela się 0.25W mocy i na moje oko wytrzyma nawet 0.5W - czyli 100%.
Teraz tylko umieści tego ulepa w bezpiecznej obudowie.
SSR może się nagrzewać i wtedy będzie wymagał dodatkowo radiatora.
Pomysł nie sprawdzony, wymyślony na podstawie danych pobranych z neta !!!
Dziękuję jak tylko przyjdzie nowy pow i znajdę chwilkę to spróbuje
Myślę, że w ten sposób uratujesz uszkodzony.
Zrób fotki.
Lekki offtopic, ale wszystko co istotne zostało już powiedziane.
No jeśli chodzi o BISa, to się nie dziwię (siostra miała i to była prawdziwa porażka polskiej motoryzacji, niemal na miarę Żubra w kategorii ciężarówek ).