Pytanie techniczne o Sonoff POW R2

Witam, może ktoś z elektroników wyjaśni mi co jest w tym urządzeniu tak zwanym “wąskim gardłem” które ogranicza jego maksymalną moc do 3500W ? Czy są to cienkie ścieżki na płytce czy inny komponent?

Zastosowany przekaźnik. 3500W to ok. 15A czyli max ile może wytrzymać bezpiecznik w rozdzielni.
Typowo ma 16A na obwodach gniazdek.

Dzieki za odpowiedź, jesteś elektronikiem albo elektrykiem? Pytam bo chciałbym od kogoś z wiedzą informacje jak zwiększyć bezpiecznie możliwość takiego sonoffa. Dla jasności jestem już wiekowym gościem z prądem nie raz miałem do czynienia i znam konsekwencje. Jesteś w stanie pokazać na rysunku (zdjęciu) który to przekaźnik ?

Jestem, to ta mała czarna lub niesbieska kostka :wink:
Najprościej i najbezpiecznie dla Ciebie i sonoffa to zastosować stycznik, którego cewkę 230V zasilić z wyjścia sonoff. Tracisz pomiar mocy ale coś za coś. Bezpośredni pobór więkrzej mocy nawet po bezpośrednich przeróbka i tak może uskodzić pomiar.
https://allegro.pl/oferta/stycznik-modulowy-25-20-230v-20a-25a-1p-2z-1-faz-5990311273

1 polubienie

Wiem i tak też robię w dwóch przypadkach, boiler i folie IR bo spaliłem już takich kilka :wink:

Pytam czysto “badawczo” czy jest możliwe zwiększyć dajmy na to do 25A ? I tak wiem że jest sonoff pow r3 który ma niby 25A

głownie o to się rozchodzi aby pomiar dalej działał :wink:

To nie ma szans - ten sprzęt jest zaprojektowany “na styk” (nawet mieli wpadki tego typu z tym modelem, że zbyt cienkie i niczym nie zbocznikowane ścieżki nie dawały rady z obiecywanymi 16A).

Na upartego dałoby się… ale to nie jest to poprowadzenia na forum za rączkę.
Zastosować przekaźnik SSR zamiast czarnej kostki, co nieco pogrubasić i ostatecznie skalibrować.

Na ile mogło by to działać stabilnie i liczyć poprawnie zużycie,?

Korzystniej będzie wydać kilka groszy na ten R3 niż na remont spalonego mieszkanie/domu.

3 polubienia

To tak jakby zapytać, na ile bezpieczny i bezawaryjny w użytkowaniu może być Fiat 126p?

Masz wybór, a i tak usilnie chcesz tym maluchem jeździć. :wink:

Nie wiem czemu na forach często usilnie wmawia się komuś co będzie Dla niego lepsze :wink: Eksperymenty rozwijają człowieka. A Fiata 126p akurat chciałbym mieć :wink:

Bo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :grin:. Każdy ma prawo do własnych decyzji a wypowiedzi innych osób (może) wynikają z ich doświadczenia więc po co popełniać te same błędy albo robić głupoty :wink:.
Czasami jak czytam jak osoby utrudniają sobie życie to totalnie tego nie pojmuję, po co tak kombinować, życie ma być proste :slightly_smiling_face:.

1 polubienie

Miałem Fiata126 bis i dojeżdżałem nim do pracy, więc moje doświadczenia są dość traumatyczne.
Mam również Sonoff POW R2 i choć nie mam traumatycznych z nim doświadczeń - nie polecam. Dlatego, że ten sprzęt jest słabo zaprojektowany i wykonany. Nie odważyłem się zbliżać do nominalnych prądów nawet przy grzałce. Właśnie - ważne jest jaki charakter obciążenia będziesz miał podłączony do POW R2.
Już większe zaufanie miałbym do DIY na bazie ESP i PZEM-004, bo jest na przekładnikach.

Do takiego DIY na ESP możesz również bez problemu podłączyć dodatkowe czujniki itp.

1 polubienie

Cala ta zabawa to rodzaj hobby, a jak dla mnie bez eksperymentów hobby jest nudne. No może poza tym co dostarcza dużo adrenaliny. Co do błędów to na nich najlepiej się uczyć, na swoich nie na cudzych :wink:

Rzemieślnik nigdy nie przekroczy wyuczonych szablonów :wink:

Wola Twoja pani :slight_smile:

Będziesz potrzebował przekaźnika SSR np.
ssr1
Ważne aby Input miał od 3VDC a Output 380VAC.
Tu ważna uwaga - taki przekaźnik nadaje się do odbiorów o charakterze rezystancyjnym (grzałka, klasyczna żarówka…) Przy indukcyjnym może się nie wyłączać -ale tego nie jestem pewien.

  1. Usuń oryginalny przekaźnik.

    2.Do płytki podłącz SSR zgodnie w punktach zaznaczonych na obrazku.
    Czerwone przewody mogą być cienkie, niebieskie najlepiej zrobić linką min 1.5mm2.
    W tym układzie pomijasz wewnętrzny bezpiecznik więc obwód musisz zabezpieczyć na własną rękę.
  2. Nie wiem jak duże planujesz obciążenie i może trzeba wymienić również zaciski.

Kwestia pomiarów.
Pomiar odbywa się poprzez rezystor 0.001ohm ( to w czerwonym kółeczku) więc gdy nie przekroczysz znacznie mocy to wszystko powinno działać prawidłowo.
Przy obciążeniu znamionowy na nim wydziela się 0.25W mocy i na moje oko wytrzyma nawet 0.5W - czyli 100%.

Teraz tylko umieści tego ulepa w bezpiecznej obudowie.

SSR może się nagrzewać i wtedy będzie wymagał dodatkowo radiatora.

Pomysł nie sprawdzony, wymyślony na podstawie danych pobranych z neta !!!

2 polubienia

Dziękuję jak tylko przyjdzie nowy pow i znajdę chwilkę to spróbuje :wink:

Myślę, że w ten sposób uratujesz uszkodzony.
Zrób fotki.

Lekki offtopic, ale wszystko co istotne zostało już powiedziane.

No jeśli chodzi o BISa, to się nie dziwię (siostra miała i to była prawdziwa porażka polskiej motoryzacji, niemal na miarę Żubra w kategorii ciężarówek :stuck_out_tongue: ).